کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دفتر اتحادیه اقتصادی ایالت بایرن در تهران گشایش یافت


کد خبر : ۱۶۸۳۳دوشنبه، ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۳:۴۷۱۷۵۹ بازدید

ایران و آلمان امیدوارند با لغو تحریم‌ها علیه ایران بار دیگر روابط تجاری را از سرگیرند. افتتاح دفتر نمایندگی اتحادیه اقتصادی ایالت بایرن در تهران ...

ایران و آلمان امیدوارند با لغو تحریم‌ها علیه ایران بار دیگر روابط تجاری را از سرگیرند. افتتاح دفتر نمایندگی اتحادیه اقتصادی ایالت بایرن در تهران یکی از قدم‌های اصلی در این مسیر است که با استقبال دو طرف روبرو شده است.

اتحادیه اقتصادی بایرن دفتر کاری خود در تهران را افتتاح کرد. مراسم افتتاحیه این دفتر با حضور خانم ایلزه آیگنر، وزیر اقتصاد ایالت بایرن و شماری از اعضای هیئت بازرگانی این ایالت شامگاه یکشنبه (10 آبان/ اول نوامبر) برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی نفت و انرژی، "شانا"، ایلزه آیگنر افتتاح این دفتر را "گام مثبتی" در مسیر بهبود روابط دو کشور ایران و آلمان خوانده و گفت: « 50 درصد شرکت‌هایی که در این سفر هیئت آلمانی را همراهی می‌کنند، در کارنامه خود سابقه همکاری با شرکت‌های ایرانی را داشته‌اند.» هیئت اقتصادی ایالت بایرن روز 31 اکتبر (9 آبان) وارد ایران شده و 4 نوامبر (13 آبان) این کشور را ترک می‌کند. افزون بر وزیر اقتصاد ایالت بایرن، رئیس اتحادیه اقتصادی بایرن، مدیر شرکت "زیمنس" و همچنین برخی از مدیران دیگر شرکت‌های آلمانی نیز به تهران سفر کرده‌اند.

شبکه رادیویی بایرن "BR" در گزارشی که از افتتاح دفتر اتحادیه اقتصادی بایرن از تهران تهیه کرده، می‌نویسد تا زمان اجرای نخستین پروژه‌های اقتصادی هنوز دشواری‌های زیادی پیش روی شرکت‌های آلمانی است. تحریم‌های سنگین اقتصادی علیه ایران در سال‌های اخیر که تأخیر در اجرای اصلاحات اقتصادی را به همراه داشته و نیز سیستم پیچیده کاغذ‌بازی، از جمله مشکلاتی است که شرکت‌های آلمانی در ایران با آن مواجه هستند.

با این همه در عرض چند ماه آینده قرار است شرکت بیمه "هرمس" فعالیت‌های خود در ایران را بار دیگر از سر بگیرد. از جمله این فعالیت‌ها اجرای دوباره "بیمه دولتی ضمانت صادرات" است که شرکت‌های آلمانی می‌توانند روی آن حساب باز کنند. بزرگترین مانع کنونی که پیش پای شرکت‌های آلمانی برای فعالیت اقتصادی در تهران قرار دارد، عدم نقل و انتقالات بانکی از ایران به بانک‌های اروپایی است. ایران از ماه مارس 2012 میلادی در پی تشدید تحریم‌ها از جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی (سوئیفت) کنار گذاشته شد.

با قطع خدمات سوئیفت به ایران، همه راه‌های رسمی نقل و انتقال پولی و ارزی بانک‌های ایرانی با شبکه بانکی خارج از کشور مسدود شد و این مسئله آسیب‌های عظیمی به اقتصاد ایران وارد کرد و اختلالات بی‌سابقه‌ای در روند مبادلات میان‌بانکی پدید آورد. با این حال سوئیفت اخیرا اعلام کرد به محض تأیید پای‌بندی ایران به تعهدات توافق هسته‌ای وین، شبکه بانکی ایران را بار دیگر به شبکه جهانی متصل خواهد کرد. اتحادیه اقتصادی بایرن قرار است در آینده در کنار فعالیت‌های اقتصادی در تهران، خدمات آموزشی شغلی نیز به متقاضیان ارائه دهد.

به نوشته وبسایت رادیو بایرن، در عرض ده سال گذشته همکاری‌های تنگاتنگی در زمینه تبادل دانشجو میان ایران با دانشگاه وورتسبورگ وجود داشته که این همکاری‌ها قرار است در آینده گسترش یابند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها