کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

صادرات ایران به چین از افغانستان هم کمتر است


کد خبر : ۱۶۷۶۴شنبه، ۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۹:۲۴۱۶۲۵ بازدید

چین بیش از 600 میلیارد دلار واردات دارد که فعالیت ما در این حوزه حتی از افغانستان هم کمتر است.

چین بیش از 600 میلیارد دلار واردات دارد که فعالیت ما در این حوزه حتی از افغانستان هم کمتر است.

سیدرضا سیدآقازاده، رایزن بازرگانی ایران در پکن با بیان اینکه شرایط اقتصادی ایران در 2 سال گذشته برای چینی‌ها متفاوت‌تر از وضع کنونی بود، اظهار داشت: چینی‌ها برای حفظ بازار ایران باید کیفیت سرمایه‌گذاری و کالا و خدمات خود را افزیش دهند. وی اضافه کرد: چین شریک اول 130 کشور است و با آمریکا 555 میلیارد دلار تجارت خارجی دارد که در بیشتر موارد به نفع چین است و این کشور براساس صدور کالا با قیمت و کیفیت مشخص توانسته است در بازار مشتری داشته باشد.

 به‌گفته وی، ‌بیشتر کالاهای نامرغوب چینی به صورت قاچاق وارد می‌شود اما کالاهای وارداتی از مرزهای رسمی، از استاندارد لازم برخوردار و مرغوب است. سیدآقازاده افزود: براساس تفاهمنامه میان ایران و چین، موسسه نظارت بر قرنطینه و نظارت بر کالای چین، بر کالای صادراتی چین نظارت می‌کند که از صادرات کالاهای بی‌کیفیت جلوگیری و آنها را از رده خارج کرده است البته با عادی شدن شرایط اقتصادی، امکان برای قاچاق کمتر می‌شود.

وی اضافه کرد: چین با یک‌میلیارد و 400 میلیون نفر جمعیت و درآمد سرانه 7 هزار دلار به تنهایی یک قاره و اقتصاد دوم دنیاست که براساس قدرت برابری خرید قدرت اول اقتصادی دنیا به حساب می‌آید. وی با بیان اینکه چین بازار بزرگ کالای مصرفی، واسطه‌ای و سرمایه‌ای است، گفت: مشکل ما شناخت کم از بازار چین است و در محدوده‌ای خاص از بازار چین متمرکز شدیم و بیشترین تمرکز ما براساس خرید از این کشور است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها