کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چای تاریخ مصرف گذشته چگونه وارد بازار شده است؟


کد خبر : ۱۶۷۳۸جمعه، ۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴:۱۴۳۰۲۸ بازدید

رئیس اتحادیه چایکاران شمال کشور معتقد است: عده ای با لطایف الحیل چای تاریخ مصرف گذشته دپو شده سازمان چای را از دست این سازمان ...

رئیس اتحادیه چایکاران شمال کشور معتقد است: عده ای با لطایف الحیل چای تاریخ مصرف گذشته دپو شده سازمان چای را از دست این سازمان درآورده اند، فرآوردی کرده و به بازار وارد کرده اند.

ایرج هوسمی، رئیس اتحادیه چایکاران شمال کشور در  گفت‌وگو با اقتصادنیوز درباره عرضه چای تاریخ مصرف گذشته در بازار اظهار کرد: در حال حاضر چای داخلی فقط کفاف یک پنجم چای مصرفی کشور را می‌دهد و دیگر ما ذخیره چای نداریم ولی قبل از آن چای در کشور ذخیره می‌شد.

او ادامه داد: در سال‌هایی که چای در کشور ذخیره می‌شد، این ذخیره به حدی رسیده بود که سازمان چای در حدود 250 هزار تن، چای ذخیره کرده بود. این چای سنواتی که مربوط به 10 سال پیش بود و به صورت خرید تضمینی از کشاوز خرید شده بود، فروخته نشده و در انبارها باقی مانده بود. این چای در ادامه با لطایف‌الحیل توسط تعدادی سودجو از سازمان چای خریداری شد.

هوسمی گفت: چای تاریخ گذشته معمولا برای مصارفی مانند استفاده در آزمایشگاه‌ها و همچنین برای تولید کود و لوازم آرایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد ولی این افراد سود جو چای خریداری شده را به خارج از کشور بردند و با فرآوری کردن آن‌ها، بار دیگر آن‌ها را به کشور آوردند و در بسته بندی‌های یک برند معتبر به فروش رساندند.

او اضافه کرد: مردم نیز در ابتدا از این چای مصرف می کردند ولی با اقدامات و هشدارهای سازمان چای استفاده از این نوع چای توسط مردم متوقف شد و اکنون نیز سازمان چای در هر کجا که از این چای ببیند فروش آن را متوقف می‌کند. البته گفتنی است که اکنون به نظر می رسد در حدود 100 هزار تن از این چای در کشور به فروش می‌رسد که مصرف‌کنندگان باید با کسب اطلاعات لازم در این زمینه از مصرف این نوع چای خودداری کنند.

در این باره صادق حسنی، مدیر اجرایی سندیکای چای هم  اقتصاد نیوز گفت: اکنون در حدود دو سال است که تولید چای در کشور به اندازه‌ای پایین آمده است که ما نیاز شدیدی به واردات داریم و در نتیجه اساسا به اندازه‌ای چای باقی نمی‌ماند که بشود آن را دپو کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها