کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت طلا در پایین‌ترین سطح خود در 2 هفته اخیر


کد خبر : ۱۶۷۱۶پنجشنبه، ۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷:۱۱۱۶۱۹ بازدید

قیمت طلا امروز پنج شنبه با 0.3 درصد افزایش نسبت به افت شب گذشته روبرو شده و به سطح 1159 دلاری رسیده که این رقم نزدیک به ...

قیمت طلا امروز پنج شنبه با 0.3 درصد افزایش نسبت به افت شب گذشته روبرو شده و به سطح 1159 دلاری رسیده که این رقم نزدیک به پایین ترین سطح در 2 هفته اخیر است. قیمت طلا روز چهارشنبه پس از انتشار بیانیه فدرال رزرو آمریکا با افت یک درصدی روبرو شد و به کمتر از 1152 دلار رسید.

بر اساس این گزارش سطح قیمتی 1152 دلاری از 13 اکتبر تاکنون بی سابقه بوده است. بیانیه نشست فدرال رزرو نشان می دهد که مقام های بانک مرکزی آمریکا به طور مستقیم به مساله افزایش احتمالی نرخ بهره در نشست دسامبر اشاره کرده اند که این مساله موجب تقویت نسبی ارزش دلار و کاهش تقاضا برای طلا شده است.

فدرال رزرو در پایان نشست روز گذشته خود نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرده ولی اشاره مستقیمی به افزایش احتمالی نرخ بهره در نشست دسامبر داشته است.

این مساله با پیش بینی های قبلی سرمایه گذاران بین المللی متفاوت بوده است. بسیاری از تحلیلگران اقتصادی پیش از این اعلام کرده بودند که با توجه به مشکلات اقتصادی جهان، احتمالا فدرال رزرو تصمیم گیری در خصوص افزایش نرخ بهره را به سال آینده موکول خواهد کرد.

فدرال رزرو از سال 2006 میلادی تاکنون نرخ بهره را افزایش نداده است. فدرال رزرو بار دیگر به این مساله اشاره کرده است که هرگونه افزایش نرخ بهره بستگی کاملی به وضعیت بازار اشتغال و نرخ تورم خواهد داشت.

برپایه گزارش سایت طلا بیانیه فدرال رزرو آمریکا موجب شد تا ارزش دلار با افزایش چشمگیری روبرو شود و به بالاترین سطح در 2 ماه اخیر در برابر ارزهای معتبر بین المللی برسد.

افزایش ارزش دلار به طور طبیعی موجب کاهش تقاضا و قیمت طلا در بازارهای بین المللی می شود. اکنون هم توجه سرمایه گذاران بین المللی به نشست آتی فدرال رزرو آمریکا در روزهای 15 و 16 دسامبر خواهد بود.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز گذشته با 0.17 درصد کاهش به کمتر از 694 تن رسیده است. سرمایه گذاران بین المللی در شرایط کنونی منتظر اعلام آمارهای اقتصادی بیشتر در آمریکا به خصوص رشد تولید ناخالص داخلی در سه ماه سوم امسال هستند.

آمارهای جدید منتشر شده نشان می دهد که کسری تجاری آمریکا در ماه سپتامبر به پایین ترین سطح خود در 7 ماه اخیر رسیده است. این مساله نیز تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار داشته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها