کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بورس تهران در آخرین روز کاری هفته


کد خبر : ۱۶۶۹۵چهارشنبه، ۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷:۳۷۱۳۰۵ بازدید

روند شاخص کل بورس و اوراق بهادار در پایان معاملات روز جاری (6 آبان) بازار سرمایه با کمتر از یک واحد رشد به عدد 62 هزار و 923 واحد رسید.

روند شاخص کل بورس و اوراق بهادار در پایان معاملات روز جاری (6 آبان) بازار سرمایه با کمتر از یک واحد رشد به عدد 62 هزار و 923 واحد رسید.

این در حالی است که امروز بازار سرمایه 222 میلیون و 465 هزار سهم به ارزش 4 میلیارد و 159 میلیون و 564 هزار ریال در 19 هزار و 939 نوبت معاملاتی به ثبت رسید.

همچنین بیشترین اثر مثبت در شاخص امروز توسط نماد فولاد مبارکه اصفهان با 48.59 واحد رشد و صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با 15.49 واحد رشد و در مقابل نمادهای معاملاتی ایران خودرو با 23.32 واحد کاهش و نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با 14.09 واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را بر نماگر بازار داشته‌اند.

گفتنی است، بانک صادرات با 21 میلیون و 161 هزار سهم و ایران خودرو با 14 میلیون و 924 هزار سهم بیشترین حجم معاملاتی را به خود اختصاص داده‌اند.

بر اساس این گزارش شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) با رشد کمتر از یک واحد به عدد 24 هزار و 619 واحد و شاخص کل (هم‌وزن) با رشد 3.80 واحدی به عدد 9 هزار و 644 واحد رسید و همچنین شاخص قیمت (هم‌وزن) با 3.20 واحد رشد روی عدد 8 هزار و 214 واحد ایستاد.

در بازار فرابورس نیز شاخص کل با کاهش 4.20 واحدی به عدد 697.20 واحد رسید.

بر همین اساس امروز نمادهای ایران خودرو و فولاد مبارکه اصفهان بازگشایی شدند که هر دو شرکت با وضعیت رکودی اخیر فروش قابل توجهی نداشته‌اند.

علی‌رغم خوش‌بینی کارشناسان بازار سرمایه نسبت به برنامه خروج از رکود دولت اما سرعت اعمال سیاست‌ها بسیار کند است و هنوز مشخص نیست دولت چه برنامه‌ای را در خصوص کاهش نرخ سپرده قانونی و وام خودرو در پیش گرفته است.

در همین راستا همایون دارابی گفت: در حال حاضر تأثیرات اولیه‌ای که با اعلام سیاست‎های رونق اقتصادی در بازار سرمایه شاهد بوده‌ایم هم‌اکنون فروکش کرده است و نیز بازار سرمایه درگیر مسائل بازگشایی نمادها و گزارشات شش ماهه شرکت‌‎ها است که این دو عامل مهم‎ترین تأثیرات را در بازار اعمال می‎کنند.

دارابی در پایان افزود: در بازارهای جهانی وضعیت قیمت مواد خام ناپایدار است و در هفته جاری ما با کاهش قیمت این مواد مواجه بودیم که همین امر بر عملکرد شرکت‎های داخلی تأثیرگذار است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها