کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دلار خود را به 3 هزارو 500 تومان رساند


کد خبر : ۱۶۶۷۴چهارشنبه، ۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۵:۴۳۲۵۶۵ بازدید

دلار باز هم خود را به سه‌هزارو 500 تومان رساند. بازار آزاد تهران دیروز بعد از چند روز نیمه‌تعطیلی فعالیت روزانه خود را از سر گرفت و دلار هم در همین ...

دلار باز هم خود را به سه‌هزارو 500 تومان رساند. بازار آزاد تهران دیروز بعد از چند روز نیمه‌تعطیلی فعالیت روزانه خود را از سر گرفت و دلار هم در همین اثنا خود را به سه‌هزارو 500 تومان رساند؛ درحالی‌که روند روبه‌رشد این ارز در روز دوشنبه چندان قابل اتکا نبود. دلار روز دوشنبه خود را به سه‌هزارو 483 تومان رساند و با همین نرخ هم به معاملات خود پایان داد. دیروز هم با افزایش 17 تومانی خود را به سه‌هزارو 500 تومان رساند. از ابتدای سال جاری تاکنون، این چندمین باری است که دلار خود را به این رکورد قیمتی می‌رساند و بعد با دخالت بانک مرکزی روند نزولی را می‌پیماید.

سایر ارزها هم در مقایسه با روز دوشنبه خود را بالا کشیدند و تقریبا از سه تومان تا 25 تومان افزایش قیمت داشتند. اونس جهانی طلا هم دیروز نوسان چندانی نداشت و در مقایسه با آخر وقت بازار دوشنبه، تنها یک دلار گران‌تر شد. بااین‌حال، قیمت انواع سکه در بازار تهران افزایشی شد. به نظر می‌رسد افزایش قیمت سکه زیر سایه افزایش قیمت دلار بوده است. در مجموع، انواع سکه حدود سه ‌هزار تومان افزایش قیمت داشتند و سکه‌های کوچک‌تر نسبت به سکه‌های بزرگ‌تر نوسان قیمتی کمتری داشتند. درحالی‌که نشست دوروزه فدرال‌رزرو آمریکا در روز سه‌شنبه آغاز به کار خواهد کرد و سرمایه‌گذاران بین‌المللی منتظر اعلام نتایج این نشست هستند، قیمت جهانی طلا در مبادلات دیروز و در لحظه نگارش این گزارش با تغییر چندانی روبه‌رو نشد. کاهش ارزش دلار آمریکا در روزهای اخیر تأثیر زیادی بر افزایش نسبی قیمت طلا داشته است. انتشار آمارهای ناامیدکننده درباره فروش مسکن در بازار آمریکا در ماه سپتامبر، تأثیر زیادی بر ادامه روند نزولی ارزش دلار داشته است.

انتشار آمارهای ضدونقیض درباره وضعیت اقتصادی آمریکا بیش‌ازپیش نتایج نشست فدرال‌رزرو را با ابهام روبه‌رو کرده است. بسیاری از کارشناسان اقتصادی و سرمایه‌گذاران بین‌المللی بر این باورند فدرال‌رزرو در پایان نشست آتی خود نرخ بهره را بدون تغییر حفظ خواهد کرد. جیمز استیل، تحلیلگر ارشد مؤسسه مالی اچ‌اس‌بی‌سی تأکید کرد: قیمت طلا تحت تأثیر کاهش ارزش دلار و آمارهای ضعیف اقتصادی آمریکا به ثبات نسبی رسیده است. برخی نگرانی‌ها از اوضاع اقتصادی آمریکا، موجب شده قیمت طلا بار دیگر نفس بکشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها