کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هشدار صندوق بین المللی پول در مورد بحران مالی در خاورمیانه


کد خبر : ۱۶۶۱۳دوشنبه، ۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳:۴۷۱۶۴۶ بازدید

شبکه خبری سی.ان.ان آمریکا اعلام کرد: صندوق بین المللی پول (آی.ام.اف) در گزارشی هشدار داد، حتی خاورمیانه هم نمی تواند برای ...

 شبکه خبری سی.ان.ان آمریکا اعلام کرد: صندوق بین المللی پول (آی.ام.اف) در گزارشی هشدار داد، حتی خاورمیانه هم نمی تواند برای همیشه از ارزانی نفت جان سالم بدر ببرد.

صندوق بین المللی پول اعلام کرد، اگر قیمت نفت در حدود 50 دلار در هر بشکه باقی بماند، بیشتر کشورهای منطقه خاورمیانه در عرض پنج سال یا کمتر با بحران مالی روبرو خواهند شد. این صندوق تاکید کرد که این بحران، عربستان سعودی، عمان و بحرین را هم در بر خواهد گرفت. 

بنابه پیش بینی صندوق بین المللی پول، قیمت ارزان نفت، تنها در سال جاری میلادی حدود 360 میلیارد دلار از درآمد نفتی منطقه خاورمیانه می کاهد.

به دلیل سقوط قیمت های نفت از بالای 100 دلار به حول و حوش 45 دلار در هر بشکه در زمان حاضر، مازاد عظیم بودجه برخی کشورهای منطقه بسرعت به کسری بودجه های هنگفت تبدیل خواهد شد. بسیاری از این کشورها کم کم دارند مجبور می شوند از صندوق ذخایر ارزی خود را برای مقابله با بحران مالی استفاده کنند. 

صندوق بین المللی پول همچنین اعلام کرد، کشورهای صادرکننده نفت باید سیاست های هزینه ای و درآمدی خود را تعدیل کنند و از بقای مالی خود اطمینان حاصل نمایند.  افت قیمت های نفت درست زمانی اتفاق افتاد که مخارج بسیاری از کشورهای خاورمیانه افزایش یافته بود و با ناآرامی های منطقه ای و مشکلات بازارهای مالی دست و پنجه نرم می کردند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها