کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حرکت ناهماهنگ قیمت نفت در بازارهای مختلف


کد خبر : ۱۶۴۹۰چهارشنبه، ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷:۲۷۱۲۶۹ بازدید

خبرگزاری رویترز اعلام کرد: روند حرکت قیمت نفت دیروز (سه شنبه) در بازارهای مختلف هماهنگ نبود به طوری که در پایان معاملات، برخی نسبت ...

خبرگزاری رویترز اعلام کرد: روند حرکت قیمت نفت دیروز (سه شنبه) در بازارهای مختلف هماهنگ نبود به طوری که در پایان معاملات، برخی نسبت به روز گذشته کاهش و برخی افزایش پیدا کردند.

قیمت آتی نفت خام آمریکا ساعاتی پیش در پایان معاملات بازار نایمکس نیویورک اندکی کاهش پیدا کرد، زیرا، فعالان بازار منتظر گزارش موجودی نفت این کشور بودند. انجمن نفت آمریکا (ای.پی.آی)، یک گروه مستقل و غیردولتی که توسط صنایع این کشور اداره می شود در گزارش اولیه خود اعلام کرد، موجودی نفت این کشور در هفته گذشته هفت میلیون بشکه افزایش یافته است که تفاوت فاحشی با پیش بینی 3.7 میلیون بشکه ای تحلیلگران در نظرسنجی رویترز دارد.

مدیریت اطلاعات انرژی آمریکا (ایی.آی.ای) گزارش رسمی در این زمینه را امروز (چهارشنبه) منتشر می کند.

کریس جرویس تحلیلگر شرکت مدیریت ریسک کپراک در فردریک مریلند گفت: گزارش انجمن نفت آمریکا بار دیگر زمینه را برای گزارش فردای مدیریت اطلاعات انرژی آمریکا آماده کرد. انتظار می رود گزارش امروز بیانگر این باشد که موجودی نفت آمریکا در هفته گذشته برای چهارمین هفته متوالی افزایش یافته است. 

جرویس تاکید کرد: هرچند پیش بینی خود او نیز این است که موجودی نفت این کشور در هفته گذشته افزایش یافته است، اما از گزارش انجمن نفت آمریکا بهت زده شده و هرگز انتظار چنین افزایشی در موجودی نفت آمریکا را ندارد.قیمت نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه دسامبر (آذر) در پایان معاملات دیروز بازار لندن 10 سنت افزایش یافت و به 48.71 دلار در هر بشکه رسید. قیمت این نفت در آغاز معاملات امروز پس از انتشار گزارش انجمن نفت آمریکا، پنج سنت کاهش پیدا کرد و به 48.56 دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه نوامبر (آبان) که سررسید آن دیروز بود، در پایان معاملات روز گذشته با 34 سنت کاهش به 45.55 دلار در هر بشکه رسید. قیمت تحویل در ماه دسامبر (آذر) این نفت با یک سنت افزایش نسبت به روز دوشنبه، به 46.29 دلار در هر بشکه رسید، لیکن در آغاز معاملات امروز 37 سنت کاهش پیدا کرد.ریچارد هستینگس، استراتژیست کلان شرکت سیپورت گلوب گفت: خطر مازاد عرضه ،پیوسته حرکت های صعودی قیمت را تهدید می کند، همان چیزی که در پایان معاملات دیروز بازار نایمکس شاهد بودیم. 

هستینگس افزود: در حالی که تولید نفت شیل آمریکا کاهش قابل ملاحظه ای پیدا نکرده است، تولید عراق و لیبی بالا رفته و ایران نیز تلاش می کند به محض لغو تحریم ها، سهم بازار خود را دوباره بدست آورد.به نظر می رسد، سرمایه گذاران در حالی که منتظر گزارش مدیریت اطلاعات انرژی آمریکا هستند، حرکت های اوپک را نیز رصد می کنند و منتظر نتیجه نشست مشترک اوپک و غیراوپک، که امروز در وین برگزار می شود، هستند.

دومنیک کریچلا تحلیلگر موسسه مدیریت انرژی گفت: به اعتقاد من اجماع کلی بر این است که، تا زمانیکه برنامه ای برای کاهش تولید وجود نداشته باشد، کاری نمی توان کرد، لیکن فکر می کنم با توجه به گزارش تعجب آور انجمن نفت آمریکا، سطحی از احتیاط در بازارها وجود دارد. به گفته تحلیلگران، تولید کنندگان بزرگ نفت در خاورمیانه در حدود دو میلیون بشکه در روز مازاد بر نیاز فعلی نفت تولید می کنند که به موجودی انبارها در سراسر جهان اضافه می شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها