کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

لغو تحریم‌های ایران رسما اعلام شد


کد خبر : ۱۶۴۰۴یکشنبه، ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۳:۱۸۱۰۹۵۲ بازدید

امروز (یکشنبه) 90 روز از روزی می‌گذرد که قطعنامه 2231 در شورای امنیت تصویب شد. در 29 تیر ماه قطعنامه 2231 در شورای امنیت به تصویب ...

امروز (یکشنبه) 90 روز از روزی می‌گذرد که قطعنامه 2231 در شورای امنیت تصویب شد. در 29 تیر ماه قطعنامه 2231 در شورای امنیت به تصویب رسید و برجام تأیید شد از آن زمان قرار شد که برجام مورد بررسی قرار گیرد که پس از ناتوانی کنگره در رد آن، تائید در شورای اروپا و بررسی در مجلس شورای اسلامی ایران، امروز روز پذیرش یا Adoption Day است.

در همین زمینه لحظاتی پیش باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا طی دستوری اتخاذ گام‌ها برای برداشتن تحریم‌های ایران را صادر کرد.در فرمان اوباما البته اجرای رفع تحریمهای مربوط به هسته‌ای ایران منوط به تایید اجرای تعهدات ایران از سوی وزیر خارجه آمریکا شده است.

اوباما و اتحادیه اروپا بیانیه برداشتن تحریم های  ایران را صادر کردند
 

در متن فرمان رئیس جمهور آمریکا از دولت این کشور خواسته شده که تمام اقدامات لازم برای اطمینان یافتن از اجرای موثر و سریع تعهدات آمریکا مندرج در برنامه جامع اقدام مشترک بر اساس قوانین ایالات متحده انجام شود.

باراک اوباما به وزارت‌خانه‌های خزانه‌داری، امور خارجه، تجارت و انرژی دستور داد تا اقداماتی را برای رفع تحریم‌های ایران به عنوان بخشی از توافق هسته‌ای که در ماه ژوییه به دست آمده است را بردارند.همچنین اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای همه تحریمهای اقتصادی و مالی مرتبط با برنامه هسته ای ایران را لغو کرد.اما اجرای آن منوط به گزارش آژانس و اجرای تعهدات کرد.

ساعتی پیش نیز آژانس انرژی اتمی اعلام کرد، ایران اعلام کرده پروتکل الحاقی را به‌صورت موقت و تا زمانی که در مجلس تصویب قطعی شود اجرا خواهد کرد/ ایران همچنین کد اصلاحی ۱/۳ و ترتیبات فرعی قرارداد پادمان را نیز به‌صورت کامل اجرا می‌کند.

بر اساس توافقنامه هسته‌ای 14 جولای (23 تیرماه)، "روز اجرا" 90 روز پس از تصویب قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل تعیین شده است. تدابیر اتخاذ شده از سوی برجام و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل روز 18 اکتبر یعنی امروز یکشنبه اجرایی می‌شود.

قرار است نخستین نشست کمیسیون مشترک گروه 1+5 و ایران فردا دوشنبه 19 اکتبر در وین برگزار شود. بر اساس طرح جامع اقدام مشترک این مکانیسم دائمی خواهد بود. علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد که نمایندگان ایران و اتحادیه اروپا طرح اقدام مشترک را همان روز تصویب می‌کنند.در همین زمینه سید عباس عراقچی معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه نیز اظهار داشته است، در صورت لغو تحریم‌های اروپا و آمریکا، بیانیه مشترک ظریف و موگرینی صادر می‌شود.


بیانیه مشترک موگرینی و ظریف

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که هر دو طرف به تعهدات خود جهت اجرای برجام متعهد هستد. بر اساس این بیانیه، کمیسیون مشترک ایران و گروه 1+5 فردا دوشنبه بر اساس توافق قبلی تشکیل جلسه خواهد داد تا اقدامات لازم را در این چارچوب انجام دهد.

همچنین در این بیانیه قید شده آژانس تدابیر لازم را برای نظارت بر راستی‌آزمایی درنظر می‌گیرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها