کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کمترین صادرات نفت ایران در 7 ماه گذشته رقم خورد


کد خبر : ۱۶۰۸۲سه شنبه، ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷:۰۱۲۴۳۳ بازدید

رویترز به نقل از منابع آگاه مدعی شد: صادرات نفت ایران در ماه اکتبر (مهر ماه) در آستانه ثبت کمترین رقم در 7 ماه گذشته قرار گرفته است و این نشان می‌دهد ...

رویترز به نقل از منابع آگاه مدعی شد: صادرات نفت ایران در ماه اکتبر (مهر ماه) در آستانه ثبت کمترین رقم در 7 ماه گذشته قرار گرفته است و این نشان می‌دهد که تهران در افزایش صادرات نفت خود حتی پس از توافق هسته‌ای با مشکل روبرو است.

رویترز به نقل از یک منبع آگاه در مورد برنامه‌های‌ ‌مقدماتی کشتی‌های ایران مدعی شد: فروش نفت خام ایران در ماه اکتبر (مهر ماه) در آستانه ثبت کمترین میزان در 7 ماه گذشته قرار دارد و این نشانه‌ای مبنی بر این است که تهران در افزایش صادرات نفت خود حتی پس از توافق هسته‌ای با مشکل روبرو است.

این خبرگزاری انگلیسی در ادامه نوشت: علی رغم ارائه تخفیف‌های قیمتی برای تحریک خریداران آسیایی و تلاش ایران برای بدست آوردن دوباره سهم خود از بازار از دست رقیب‌هایی نظیر عربستان، فروش نفت این کشور کمتر شده است.

بارگیرهای ماه‌های سپتامبر و اکتبر (که اکثرا برای تحویل در ماه‌های اکتبر و نوامبر هستند) نشان می‌دهد، واردات نفت مشتریان اصلی ایران در آسیا برای سومین ماه متوالی تحت تاثیر پیش‌بینی‌ها در مورد آب و هوای معتدل در زمستان، در حال کاهش است.

چین، بزرگ‌ترین خریدار نفت ایران، کمترین حجم را در حدود یک سال گذشته خریداری کرده است. این کاهش گمانه‌زنی‌ها در مورد افزایش صادرات نفت ایران پس از توافق هسته‌ای را تضعیف می‌کند.

به گفته این منبع مطلع، صادرات نفت ایران به غیر از میعانات گازی در این ماه به حدود 830 هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت که 14 درصد نسبت به ماه گذشته کاهش دارد و کمترین میزان از ماه مارس گذشته (اسفند ماه) به شمار می‌رود. هند و ژاپن در ماه مارس (اسفند گذشته) هیچ نفتی از ایران وارد نکردند.

بر اساس این گزارش، چین در نظر دارد تا در ماه اکتبر حدود 370 هزار بشکه نفت در روز از ایران وارد کند که حدود 10 هزار بشکه از آمارهای به روز رسانی‌ شده بارگیرهای در ماه سپتامبر (شهریور) کمتر است. یک منبع صنعتی دیگر گفت: چین همچنین روزانه 33 هزار بشکه میعانات گازی، نوعی نفت بسیار سبک که ایران تولید می‌کند را در بازه زمانی سپتامبر تا مارس آینده از تهران خریداری خواهد کرد.

از اینرو، مجموع خرید نفت و میعانات گازی چین از ایران در این ماه به حدود 400 هزار بشکه در روز خواهد رسید که کمترین میزان از اکتبر 2014 به شمار می‌رود که پکن 340 هزار بشکه نفت در روز از ایران خریده بود.

هند، دومین خریدار بزرگ نفت ایران نیز در ماه اکتبر نسبت به ماه پیش 20 درصد کمتر حدود 170 هزار بشکه نفت در روز از ایران وارد خواهد کرد.

در مقابل، ژاپن و کره جنوبی به ترتیب حدود 100 هزار و 80 هزار بشکه نفت در روز نفت از ایران وارد خواهد کرد که به ترتیب افزایش 10 و 20 درصدی را نسبت به ماه سپتامبر نشان می‌دهد. چهار مشتری آسیایی ایران قرار است که در ماه اکتبر 720 هزار بشکه نفت در روز از این کشور نفت بخرند که 12 درصد نسبت به ماه سپتامبر کمتر است.

این منبع آگاه ادامه داد: ترکیه نیز در این ماه حدود 110 هزار بشکه نفت در روز از ایران وارد خواهد کرد.

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها