کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

انتخابی مناسب در بازار دست‌دوم ها


کد خبر : ۱۶۰۳۱یکشنبه، ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹:۴۱۱۱۱۷۶ بازدید

هیوندای با ارائه محصولات جدید خود که در بین آنها اتومبیل هایی چون سنتنیال نیز دیده می شوند دیگر خودروسازی به حساب نمی آید که به دنبال ...
انتخابی مناسب در بازار دست‌دوم هاانتخابی مناسب در بازار دست‌دوم ها

هیوندای با ارائه محصولات جدید خود که در بین آنها اتومبیل هایی چون سنتنیال نیز دیده می شوند دیگر خودروسازی به حساب نمی آید که به دنبال تولید خودروهای ارزان است بلکه بیشتر به دنبال طراحی خودروهایی با قیمت مناسب است که سلایق مختلف را در بر می گیرد. با توجه به پیشرفت فوق العاده کمپانی هیوندا در طراحی مدلهای تازه به بازار ارائه شده، عرضه مدل 2011 IX35 که نسبت به نمونه قبلی خود یعنی 2010 طرحی انقلابی و بسیار جذاب دارد ، چندان دور از ذهن نبود.

درواقع ارائه طرحی داینامیک و زیبا از سوی هیوندای در معرفی نسل جدید توسان، تلاشی بوده است براي رقابت این کمپانی با خواهر خوانده اش کیا موتورز که در عین دارا بودن اشتراکات فنی بسیار بین محصولات ارائه شده، هريك سعی میکنند سهم بیشتری از بازار خودرو را از آن خود نمايند. IX35 یا توسان ix در زمره "کراس اوور"های کامپکت یا جمع و جور می باشد و سابقه تولید و ساختش به سال 2004 بر میگردد. نام آن از روی شهری به نام توسان در ایلات آریزونای آمریکا گرفته شده و پس از 5 سال تولید نسل اول تا سال 2009 با تغییراتی کامل در تمامی بخش های خودرو، تبدیل به این محصول کم نقص از نظر منتقدان و کارشناسان شده است.


انتخابی مناسب در بازار دست‌دوم ها


تا جايی که حتی مدیر مهندسی تویوتا RAV4 به عنوان یکی از رقبای این خودرو پس از سواری گرفتن از آن اعتراف نمود: توسان خودروی بسیاری خوبی است که ظاهری بسیار شیک هم دارد! نکته اصلی اما در طراحی خودروهای جدید کره ای، گرایش آنان به سمت طراحان آلمانی است تا اتومبیل های خود را جهت کسب سهم بیشتری از بازار، مطابق با سلیقه اروپایی ها طراحی کنند و این رویه ای است که هم در کیاموتورز و هم در هیوندای دنبال می شود. اگر نسل اول توسان چنگی به دل نمیزد اما نسل جدید با طراحی توماس برکل طراح سابق بامو که آن را در مرکز هیوندای در Russelsheim آلمان طراحی کرده است، آنقدر دگرگون شده میباشد که هنگام گذر از خیابان، نظرهای بسیاری را به سوی خود جلب كند. توسان از آن دست خودروهایی به شمار مي رود که وقتی با آن روبرو می شوید ظاهرش بسیار بهتر از عکس هایی است که از آن در نشریات و سایت های مختلف مي بينيد. این اتومبیل مجموعه ای از خطوط، زوایا و ابعاد حجمی است و وقتی به آن نگاه می‌کنید، فارغ از این که در چه زاویه ای از آن قرار گرفته اید،
 

3vsl54grl1jnrry7z2.jpg


با نمایی جذاب ازآن روبرو می شوید. در بخش جلوی اتومبیل به واسطه خطوط منحنی کشیده شده به سمت عقب و خودروی کوپه روبرو شده اید. با وجود آن که ابعاد IX35 با طولی در حدود 4.5 متر همانند هاچ بک‌های خانوادگی بوده و طول آن حتی از برخی هاچبک‌های رده C-segment کوتاه تر است اما این طول از نیسان قشقایی بیشتر بوده و این بدین معناست که به هیچ وجه با خودروی کوچکی روبرو نیستید. ضمن این‌که طول آن نسبت به نسل قبلی کمی کوتاهتر اما عریض تر شده است. حذف کلید و تبدیل به مدل بدون کلید اولین تغییر تکنولوژی در این خودروست كه به هنگام سوار شدن متوجه ميشويد. هنگامی که داخل خودرو می نشینید ملاحظه مي كنيد كه کیفیت چرم خودرو کما فی السابق قابل قبول بوده و صندلی های گرم‌کن دار جلو و عقب خودرو راحتی بیش از قبل را دارا میباشند، به طور کلی استفاده بهینه از فضای داخلی در طراحی، فضای بیشتری را برای سرنشینان و محل بار ایجاد می نماید و صندلی های عقب آن جهت حمل بارهای حجیم به طور کامل خوابانده میشود.

در کل این خودرو از نظر ظاهر و همچنین سواری، اسپرتتر از نسل قبلی بوده و مشکل خشکی فنر بندی و انتقال ارتعاشات جاده در این مدل به کمک بهره گیری از تعلیق مستقل به همراه میله های تثبیت‌کننده برای هر چهار چرخ به مراتب کمتر از قبل شده است، نتیجتا"در جاده های ناهموار، تکان های مسیر خیلی به سر نشینان منتقل نمیگردد که خود تاکیدی میباشد بر عکس العمل قابل قبول سیستم تعلیق این خودرو و بهبود چشمگیر آن نسبت به نسل قبلی خود. پلت فرم جدید آن شامل دو بخش جدا از هم سبک وزن است و سیستم تعلیق آن برای جلو از نوع مک فرسون با فنرهای پیچشی و میله ضد لغزش و در عقب از نوع چند اتصاله با فنر پیچشی و میله ضد لغزش می باشد که با وجود ضربه گیرهای قابل تنظیم، در کل سواری مناسبی را بسته به جاده ای که در آن قرار دارید ارائه می دهد. توسان جدید دارای سقف پانوراما با 2 سان روف است که سان روف جلو متحرک و دو حالته بوده و لذت سواری برای سرنشینان را دو چندان می کند، انتقال ادواتي همچون کروز کنترل و تنظیم سیستم صوتی بر روی فرمان، ارگونومی بالاتر از نسل قبلی را نمایان تر مي سازد و همچنین امکاناتی چون کابل اتصال I –POD ، اتصال از طریق Bluetooth ، صندلی برقی راننده، سیستم تهویه مطبوع دوگانه، ترمز پارک به جای ترمز دستی، آئینه الکتروکرومیک به همراه نمایشگر دوربین عقب، سنسورهای دنده عقب، کنترل سرعت برای سراشیبی، چراغ جلوی خودکار و موارد دیگر، همگی در این خودرو دیده می شوند. علاوه بر این کلید کنترل سرعت در سراشیبی (DBC) امکانی است که بیشتر از هرچیزی در تجهیزات رفاهی این نسل از هیوندا به چشم می آید.

06r15ophf6s6oghelj72.jpg

توجه داشته باشید که آپشن کنترل سرعت که معمولا در suvهای بزرگتر دیده می شود جدای از افزایش ایمنی در خودرو از داغ کردن و استهلاک سیستم ترمز به طور چشمگیری می‌کاهد. در مورد ایمنی این خودرو باید این نکته را یادآور شويم که ایمنی خودرو در سطحی فوق العاده است و حتی نسل قبلی هم از این ویژگی برخوردارست. همان طور که انتظار میرود نسل جدید این خودرو با وجود انواع سیستم های کمکی در سطحی فراتر از رقبایش قرار دارد و در تست های جاده ای با کسب 5 ستاره از موسسه Insurance Institute for Highway Safety) IIHS) آمریکا در بالاترین سطح رده خود قرار گرفته است که بخشی از آن را مدیون مقاومت سقفش در برابر ضربات میاشد. IX35 همچنین توانسته است هر 5 ستاره را از موسسه اروپایی یوروان‌کاپ هم دریافت کند و این امتیازی است که به هیچ وجه نباید آن را فراموش کرد. 6 کیسه ایمنی هوا، کنترل سرعت در سراشیبی DBC، سیستم پایداری ESP، کنترل لغزش در مسیر TCS ، توزیع الکترونیکی نیروی ترمزEBD ، کنترل لغزش در سراشیبی HAC و ضد بلوکه ترمز برای چهار چرخ و همچنین موارد آپشنالی که در این خودرو دیده میشوند از جمله تجهیزاتی هستند که ایمنی این خودرو و امنیت سرنشینان را تا حدی ایده آل تامین ميكنند.

نسل 2011 توسان با موتور 2.4 لیتر بنزینی با قدرت 176 اسببخار، از موتور 2.7 لیتری نسل قبل، حدود 3 اسب بخار قویتر بوده و با کمک گیربکس 6 سرعته اش، 0.5 ثانیه سریع تر به سرعت 100 کیلومتر میرسد. کاهش حجم موتور در عین افزایش قدرت ولو این که این افزایش درحد 3 اسب بخار باشد کاهش مصرف سوختی در حدود 1 لیتر را برای آن به دنبال داشته و مصرف سوخت ترکیبی آن در حدود 9 لیتر در هر صد کیلومتر است که یک مزیت قابل توجه برای آن محسوب میشود. قدرت موتور در حالت عادی برای کاهش مصرف سوخت و آلایندگی از طریق گیربکس 6 سرعته SHIFTRONIC به اکسل جلو منتقل میشود که در صورت كاهش کشش تا 50% به اکسل عقب انتقال خواهد یافت.

قیمت جهانی این خودرو در مدل 2015 حدود 26.000 دلار است اما در بازار کشورمان با مدل 2011 در حدود 110 میلیون تومان معامله مي شود .

در انتها نظرتان را به مشخصات فنی این خودرو جلب می‌کنيم.
 

0y8mq5mibzab1a0qozv.jpg

* بازنشر از ماهنامه سرعت



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها