کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دولت پول بدهد مترو را 10 ميليونی می‌كنيم


کد خبر : ۱۵۷۷۸چهارشنبه، ۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶:۰۳۴۳۳۱ بازدید

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس طولاني‌ترين خط مترو خاورميانه به‌طول 37 كيلومتر كه با مديريت جهادي در پايتخت به فعاليت رسيد، با حضور ...
دولت پول بدهد مترو را 10 ميليونی می‌كنيمدولت پول بدهد مترو را 10 ميليونی می‌كنيم

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس طولاني‌ترين خط مترو خاورميانه به‌طول 37 كيلومتر كه با مديريت جهادي در پايتخت به فعاليت رسيد، با حضور رئيس‌جمهور و شهردار تهران و تني چند از مسئولان لشكري و كشوري افتتاح شد و مورد بهره‌برداري قرار گرفت. در اين مراسم روحاني با تأكيد بر اينكه بايد روي پاي خود بايستيم و با همت خود بتوانيم فناوري و صنعت را توسعه دهيم، گفت: ما در بحث مترو مي‌توانيم صادرات فني- مهندسي داشته باشيم، چراكه مترو بهترين و عادلانه‌ترين گزينه حمل و نقل شهري است و براي توسعه مترو بايد دست به دست هم دهيم. شهردار تهران نيز با بيان اينكه پول، مترو و تونل نمي‌سازد، گفت: عشق و غيرت زمينه‌ساز ساخت مترو است و در اين زمينه نيازمند تصميم‌ شخص رئيس‌جمهور هستيم و قول مي‌دهم اگر اين اعتبارات تزريق شود، ظرفيت مترو را در شش ماهه اول سال 96 به 10 ميليون نفر مي‌رسانيم. 

به گزارش جوان،  روز گذشته پس از سال‌ها كشمكش و رد و بدل شدن چالش‌هاي مترو ميان دولت و شهرداري، حجت‌الاسلام حسن روحاني در مراسم افتتاح نيمه شمالي خط ۳ مترو حضور يافت و با اشاره به كارهاي بزرگي كه در حوزه صنعت و مديريت شهري آغاز شده، گفت: به دليل اجراي چنين پروژه‌هايي قدردان شهردار، شوراي شهر، مديرعامل مترو و همه مهندسان و كارگران شركت مترو هستم.  

رئيس‌جمهوري با اشاره به ظرفيت‌هاي مترو گفت: مترو همچنين هم صنعت است هم اشتغال، در عين حال براي ما هم صنعت، هم تكنولوژي و هم اشتغال مي‌آورد. مترو صرفاً حمل و نقل نيست، به خاطر همين بايد دست به دست هم دهيم تا مترو توسعه يابد.   به گفته روحاني امروز در حوزه مترو اتفاق‌هاي خوبي افتاده است، احساس ما اين است كه در كلانشهرها واقعاً نمي‌شود حمل و نقل فقط روي زمين باشد و بايد مشكلات مربوط به حمل و نقل و ترافيك را يا روي هوا يا در زير زمين مرتفع كنيم و اين صحبت من به آن معنا نيست كه روي زمين را فراموش كنيم، اما تأكيد مي‌كنم كه مترو بهترين، سريع‌ترين و عادلانه‌ترين گزينه براي حمل و نقل شهري است.

   رئيس‌جمهور با بيان اينكه يكي از موضوعاتي كه بايد در انجام امور به آن توجه كنيم كسب رضايت مردم است و رضايت مردم هم دو معنا دارد، افزود: رضايت مردم در غرب به اين معناست كه آنها در پس اين رضايت قدرت پيدا كرده و رأي جمع كنند اما در اسلام ما رضايت مردم را مي‌خواهيم البته نه به خاطر جمع كردن رأي كه البته اين موضوع هم اشكالي ندارد و حرام نيست اما ما رضايت مردم را موجب رضايت خداوند مي‌دانيم و هنگامي كه مردم را از انجام كاري خوشحال كرديم به اين معناست كه خداوند را خوشحال كرده‌ايم و در انقلاب اسلامي و نظام جمهوري اسلامي ايران اگر يك كار بزرگي انجام دهيم، اداي دين به انقلاب كرده‌ايم.  روحاني تأكيد كرد: هنگامي كه مردم از جاهاي مختلف يا خارجي‌ها كه به تهران مي‌آيند يك تهران تميز، پيشرفته و توسعه يافته را مشاهده مي‌كنند كه در اين ميان اگر يك مقداري اين بلندمرتبه‌سازي كمتر يا حساب‌شده‌تر مي‌شد، خيلي بهتر بود. البته روزنامه‌ها مي‌گويند فضافروشي كه من تعبير درستش را بلد نيستم اما اگر يك مقداري در اين مسئله مراعات مي‌شد شهر زيباتر و قشنگ‌تري مي‌داشتيم. اينجا مركز جمهوري اسلامي است و به اين مسائل بايد بيش از گذشته توجه شود. 

 رئيس‌جمهوري در ادامه تصريح كرد: ببينيد چقدر وقت مردم بدون مترو تلف مي‌شود و وجود مترو چقدر مي‌تواند در زمان مردم صرفه‌جويي كند، به بيان ديگر مترو عمر ما را پربركت مي‌كند. 

وي افزود: البته ما بايد براي استفاده بهينه در وقت، در مترو فرهنگ‌سازي هم بكنيم، به عنوان مثال در بسياري از كشورها مردم در مترو و ايستگاه‌ها مطالعه هم مي‌كنند، اما متأسفانه ما زياد عادت به مطالعه نداريم و اين مسئله بايد اصلاح شود. 
   
قاليباف: عشق و غيرت زمينه‌ساز ساخت مترو است

 همچنين شهردار تهران با اشاره به مشكلات ساخت مترو و عدم تأمين اعتبارات از سوي دولت گفت: شهرداري تهران مشكلات دولت را در زمينه تأمين اعتبارات حمل و نقل عمومي درك مي‌كند. 

محمدباقر قاليباف، با بيان اينكه پول، مترو و تونل نمي‌سازد، گفت: عشق و غيرت زمينه‌ساز ساخت مترو است، به گونه‌اي كه در هنگام حفر تونل خط 3 با سنگي برخورد كرده‌ايم كه برداشتن آن عقب‌ماندگي از برنامه ايجاد كرد و به همين دليل كارگران در يك هفته 450 متر حفاري و لاينينگ كردند كه ركورد بي‌سابقه‌اي است.  وي با اشاره به اينكه در كشورهاي خارجي مردم تنها 30 درصد هزينه‌هاي حمل‌و‌نقل را پرداخت كرده و مابقي را دولت و شهرداري‌ها پرداخت مي‌كنند، ادامه داد: حمل و نقل عمومي تنها رفت و آمد نيست، بلكه موجب آسايش، حفظ محيط زيست و علاوه بر ايجاد آسايش رواني در زمان بحران، بهترين مكان براي پناه‌گيري است.  شهردار تهران با بيان اينكه شهرداري تهران توسعه حمل‌و‌نقل عمومي را در اولويت خود قرار داده است، گفت: حداكثر 62 درصد از بودجه توسعه‌اي مترو متمركز بر توسعه حمل و نقل است و ما قول مي‌دهيم اگر يك همراهي خوبي باشد، بتوانيم حمل و نقل عمومي را بيش از گذشته توسعه دهيم، هرچند عدم همكاري با دولت نداشتيم و با يك گفت‌وگوي ساده مشكلات مرتفع شد. 
قاليباف با بيان اينكه در بودجه سال 93، 270 ميليارد تومان براي شهرداري تهران اعتبار در نظر گرفته شد كه تنها 109 ميليارد تومان آن پرداخت شد، گفت: اين در حالي است كه ساخت يك كيلو‌متر مترو 150ميليارد تومان هزينه دارد، اما مشكلات دولت را درك مي‌كنيم و نمي‌خواهيم دولت را تحت فشار قرار دهيم هرچند كه به ما گفته‌اند كه از دولت مطالبه‌گري كنيد اما مطالبه نيز منطق دارد و ما نيز مشكلات دولت را درك مي‌كنيم.  وي خطاب به رئيس‌جمهور با بيان اينكه متروي تهران را بدون كسر بودجه و اعتبار از پروژه‌اي ديگر پيش برديم، گفت: براي حل مشكلات توسعه حمل و نقل تهران رايزني‌هايي را با وزرا انجام داده‌ايم و انصافاً وزير نفت نيز كمك‌هاي خوبي به ما داشته‌اند اما در حال حاضر اين اتفاق نيازمند تصميم‌گيري شخص شما است و قول مي‌دهم اگر اين اعتبارات تزريق شود، ظرفيت مترو را در شش‌ماهه اول سال 96 به 10 ميليون نفر مي‌رسانيم.  صبح روز گذشته با حضور رئيس‌جمهور، چهار ايستگاه بخش شمالي خط 3 (شهيدبهشتي، شهيد زين‌الدين، نوبنياد و شهرك قائم) مورد بهره‌برداري قرار گرفت و همچنين وزير كشور و وزير دادگستري و جمعي از اعضاي شوراي شهر تهران نيز روحاني را در اين افتتاح همراهي كردند. 
  

مزاياي خط 3 مترو 

بر اساس اين گزارش، با افتتاح خط 3 مترو، سالانه 225 ميليون ليتر در مصرف بنزين صرفه‌جويي مي‌شود.  با بهره‌برداري از اين خط سالانه 450 ميليارد تومان تنها در مصرف سوخت صرفه‌جويي خواهد شد.  با اتمام تمام ايستگاه‌هاي خط 3 مترو، سهم جا‌به‌جايي اين خط در مجموع به يك ميليون جا‌به‌جايي در روز افزايش مي‌يابد. اين خط در ايستگاه شهيد بهشتي با خط يك، در ايستگاه ميدان حضرت ولي عصر (عج) با خط 6، در ايستگاه چهار‌راه حضرت ولي عصر (عج) با خط 4 و در ايستگاه مولوي با خط 7 مترو، تقاطع و تبادل مسافر دارد.  روزانه بالغ بر 400 هزار ساعت در وقت شهرونداني كه از اين خط استفاده مي‌كنند، صرفه‌جويي مي‌شود . 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها