کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهره‌برداری ازراه آهن تهران– همدان در سال آینده پس از 9 سال


کد خبر : ۱۵۷۳۵سه شنبه، ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۶:۴۷۶۶۳۷ بازدید

راه‌آهن تهران – همدان یک خطه، برای‌ سرعت 160 کیلومتر در ساعت در قطار‌های مسافری و 120 کیلومتر بر ساعت در قطار‌های باری در نظر گرفته ...
بهره‌برداری ازراه آهن تهران– همدان در سال آینده پس از 9 سالبهره‌برداری ازراه آهن تهران– همدان در سال آینده پس از 9 سال

راه‌آهن تهران – همدان یک خطه، برای‌ سرعت 160 کیلومتر در ساعت در قطار‌های مسافری و 120 کیلومتر بر ساعت در قطار‌های باری در نظر گرفته شده است. ساخت و تکمیل این راه‌آهن می‌تواند رونق اقتصادی، تجاری منطقه غرب کشور را به همراه داشته باشد چرا که ادامه راه‌اهن تهران - همدان به راه آهن همدان - سنندج و در نهایت به مرز خسروی رسیده و در صورت احداث و تکمیل راه آهن همدان - سنندج، اتصال به راه‌آهن‌های کشورهای همسایه ایجاد می‌شود. این راه آهن در مسیر خود از شهرهای تهران، رباط کریم، ساوه، فامنین، همدان، بهار، قروه و سنندج عبور می‌‌کند و دارای‌ تعداد 12 ایستگاه شامل همدان و ساوه به عنوان ایستگاه‌های تشکیلاتی درجه یک، نوبران و فامنین به عنوان ایستگاه‌های مسافری درجه دو و هشت ‌ایستگاه درجه سه برای این مسیر در نظر گرفته شده است. از دیگر مزیت‌های راه آهن تهران - همدان می‌توان به گسترش و توسعه گردشگری به عنوان اولویت اول سرمایه‌گذاری در همدان اشاره کرد که به دلیل سهولت در حمل و نقل، گسترش گردشگری را هم فراهم می‌کند.


پیشرفت فیزیکی 90 درصدی ریل‎گذاری

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن تهران - همدان از سال 85 آغاز شد، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده راه‌آهن تهران - همدان باید تا پایان سال 93 به بهره‌برداری می‌رسید ولی به دلیل کمبود اعتبارات، اتمام پروژه به تأخیر افتاد.

ابراهیم کارخانه‌ای افزود: طول مسیر راه‌‌آهن تهران - همدان 268 کیلومتر است که در حال حاضر پیشرفت فیزیکی ریل‎گذاری 110 کیلومتر آن بیش از 90 درصد است و عملیات روسازی این 110 کیلومتر دارای پیشرفت فیزیکی 25 درصدی است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه تأمین ریل این پروژه یکی از مشکلات راه‌آهن تهران – همدان است، افزود: 30 هزار تن ریل مورد نیاز این راه‌آهن به مناقصه گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه راه‌آهن تهران - همدان یکی از اولویت‌های راه و شهرسازی است، گفت: طبق نظر وزارت راه و شهرسازی راه‌آهن تهران – همدان در صورت تأمین ریل مورد نیاز این پروژه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

کارخانه‌ای با بیان اینکه راه‌آهن تهران - همدان دارای 12 ایستگاه است افزود: چهار ایستگاه رباط‌کریم، نوبران، فامنین و همدان ایستگاه‌های مسافربری هستند.

نماینده مردم همدان و فامنین با بيان اينکه اعتبار مورد نیاز برای احداث ایستگاه راه‌آهن همدان با 19 هزار و 500 متر مربع زیربنا، 70 میلیارد تومان است گفت: امسال 120 میلیارد تومان به این پروژه بودجه اختصاص یافته و برای اتمام آن نیز به 180 میلیارد تومان دیگر نیاز است که در صورت تأمین ریل مشکل اعتباری حل خواهد شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس رقابت در مرکز استان و سایر شهرها را یکی از مشکلات عمده استان برشمرد و گفت: استان همدان در شهرستان ملایر دارای راه‌اهن بود که رقابت مرکز استان با ملایر باعث ایجاد راه‌آهن تهران - همدان شد.

آریایی نژاد با بیان اینکه تکمیل و راه‌اندازی راه آهن تهران - همدان دارای مشکلات بسیاری است افزود: عبور راه آهن از کوه‌ها و مسیرهای صعب‌العبور هزینه بسیاری را در بر دارد.وی با تأکید بر اینکه خواستار پیشرفت در تمام نقاط کشور است گفت: در زمانی که بودجه و توانمندی کم است باید اولویت‌ها در نظر گرفته شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با تأکید بر اینکه باید بودجه لازم برای تکمیل راه آهن تهران - همدان اختصاص پیدا کند افزود: مسئولان ذیربط استان همدان همانند مسئولان استان‌های دیگر باید بتوانند بودجه کافی برای این پروژه کسب کنند.


جانمایی مناسب ایستگاه‌های راه آهن تهران – همدان

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس خواستار جانمایی مناسب ایستگاه‌های راه آهن تهران - همدان شد و گفت: در این پروژه نیاز است که یک ایستگاه در داخل شهر همدان تعبیه شود چرا که نزدیک‌ترین ایستگاه به همدان، 13 کیلومتر از شهر فاصله دارد.

وی اظهار امیدواری کرد که با تلاش مسئولان بتوان اعتبارات لازم برای این پروژه را کسب کرد تا راه آهن تهران - همدان تا سال 85 به بهره‌برداری برسد.

امید است با اعتبارات در نظر گرفته شده و همت مسئولان مردم استان همدان بتوانند سال آینده سفرهای خود را با ایمنی بیشتری از طریق راه آهن تهران – همدان آغاز کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها