کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کاهش غیرمنتظره نرخ تورم آمریکا و افزایش قیمت جهانی طلا


کد خبر : ۱۵۶۰۲پنجشنبه، ۲۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸:۱۱۲۸۶۴ بازدید

امروز پنج‌شنبه قیمت طلا در بازارهای جهانی پس از افزایش چشمگیر شب گذشته در پی انتشار آمارهای مربوط به نرخ تورم آمریکا، با اندکی کاهش ...

امروز پنج‌شنبه قیمت طلا در بازارهای جهانی پس از افزایش چشمگیر شب گذشته در پی انتشار آمارهای مربوط به نرخ تورم آمریکا، با اندکی کاهش روبرو شده ولی همچنان نزدیک به بالاترین سطح در یک هفته گذشته تثبیت شده است.

در حالی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر اعلام نتایج نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا طی ساعات آینده و روشن شدن وضعیت نرخ بهره این کشور هستند، انتشار آمارهای مربوط به کاهش نرخ تورم آمریکا موجب شد تا قیمت طلا شب گذشته تا 1124 دلار در هر اونس افزایش یابد که این بالاترین رقم در یک هفته اخیر به شمار می رود.

بر اساس این گزارش قیمت طلا همچنین با بیشترین افزایش در یک ماه اخیر روبرو شده است. البته قیمت هر اونس طلا امروز با اندکی کاهش به 1120 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته با افزایش 1.4 درصدی روبرو شد که این افزایش از 20 اوت تاکنون بی سابقه بوده است.

آمارهای منتشر شده نشان می دهد نرخ تورم آمریکا طی ماه اوت به طور غیر منتظره ای با کاهش روبرو شده است. این مساله تصمیم گیری فدرال رزرو در خصوص نرخ بهره را در پایان نشست امروز با ابهام بیشتری روبرو کرده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی روشن شدن وضعیت سیاست های پولی فدرال رزرو و نرخ بهره آمریکا مهمترین عامل موثر بر روند نوسانات قیمت طلا در کوتاه مدت خواهد بود.

در حالی که بهبود اوضاع بازار اشتغال آمریکا می تواند از یک طرف توجیه خوبی برای افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو باشد ولی از سوی دیگر کاهش نرخ تورم می تواند مانع از افزایش نرخ بهره شود.

برپایه گزارش سایت طلا، فدرال رزرو آمریکا در 10 سال گذشته نرخ بهره را افزایش نداده است و در صورت افزایش نرخ بهره در نشست امروز این مساله می تواند موجب به ضرر قیمت طلا و به نفع ارزش دلار آمریکا باشد.

بیانیه نشست فدرال رزرو آمریکا امشب منتشر خواهد شد و سرمایه گذاران بین المللی از نزدیک تحولات مربوط به نرخ بهره را دنبال خواهند کرد.

برخی کارشناسان اقتصادی نیز بر این باورند که نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی چین و نوسانات شدید شاخص سهام در بازارهای بین المللی موجب خواهد شد تا فدرال رزرو آمریکا افزایش نرخ بهره را تا نشست دسامبر به تاخیر بیندازد.

نظرسنجی رویترز از 80 کارشناس ارشد اقتصادی نیز نشان می دهد که 45 نفر آنها تاکید کرده اند فدرال رزرو آمریکا در شرایط کنونی نرخ بهره را بدون تغییر حفظ می کند و 35 نفر نیز به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو رای داده اند.

قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 6 درصد کاهش داشته که علت اصلی آن نگرانی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا بوده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها