کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

توفان زحمت يک ساله نخل‌داران را ربود / تصاویر


کد خبر : ۱۵۴۹۶یکشنبه، ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷:۳۳۴۶۴۷ بازدید

زمان برداشت خرما در استان بوشهر فرا رسيده و نخلداران به دليل باد و توفان پنجشنبه گذشته زانوی غم بغل گرفته‌اند. چراكه اين بلای طبيعی ...

زمان برداشت خرما در استان بوشهر فرا رسيده و نخلداران به دليل باد و توفان پنجشنبه گذشته زانوی غم بغل گرفته‌اند. چراكه اين بلای طبيعی، محصول اين مردم زحمتكش را در يك چشم به هم زدن، نيست و نابود كرد. باد و باران از جمله آفت هاي خرما به شمار مي آيد. باران محصول نخلداران را ترش و فاسد ميكند، توفان هم با بر زمين زدن خوشه هاي طاليي، زحمت يك ساله نخلداران را به باد ميدهد. پنجشنبه گذشته بوشهري ها هر دو را تجربه كردند. بعد از توفان، باران و تگرگ بود كه نقش خستگي را بر چهره بوشهري ها نمايان كرد. با اينكه هنوز خسارات وارد شده بر نخلداران بوشهري برآورد نشده است، به گفته رئيس شوراي اسالمي شهر آبپخش استاندار اين استان، وعده پرداخت خسارت به نخلداران را داده است تا باري از دوش نخلداران برداشته شود. 


 خسارت جدي است

مديركل حوزه استاندار بوشهر، مهرداد ستوده با اشاره به اينكه همه مسئوالن اجرايي تمام تالش خود را براي رفع مشكلات موجود ميكنند، ميگويد: توفان و باراني كه اواخر هفته گذشته شاهد آن بوديم، علاوه بر خسارت زدن به نخل هاي اين استان، خسارت هايي هم به بخش راه و برق و آب و مخابرات وارد كرده بود كه متوليان با حضور به موقع در سريع ترين زمان ممكن آنها را برطرف كردند.

مديركل مديريت بحران استانداري بوشهر نيز با اشاره به اين بلاي طبيعي كه چند شب گذشته گريبان بوشهري ها را گرفت ميگويد: خسارات وارده بر استان بوشهر بر اثر توفان و بارش تگرگ تاكنون برآورد نشده و كارشناسان استاني در حال بررسي وضعيت موجود و تعيين خسارات وارد شده هستند.

قاسم قائدي با بيان اينكه خسارات وارده به كشاورزان، نخلداران و ديگر بخش هاي آسيب ديده به زودي تعيين ميشود، مي افزايد: همه تلاش خود را براي جبران خسارت ها و رفع مشكلات مردم مي كنيم تا مردم به تنهايي بار اين سختي را بر دوش نكشند. متأسفانه بخش كشاورزي استان بوشهر و به ويژه نخيلات بر اثر توفان آسيب جدي ديده اند. وی ادامه مي دهد: بر اثر توفان و تگرگي كه در اين استان آمد، ما شاهد ريزش ثمر نخل ها و همچنين قطع شدن تعدادي از نخل ها بوديم.

البته اين فقط نخلداران نبودند كه متضرر شدند بلكه توفان و باران و تگرگ باعث بروز خسارات به تأسيسات زيربنايي و همچنين بخش كشاورزي استان بوشهر هم شده است كه اميدواريم با برنامه ريزي صحيح خسارات وارده را جبران كنيم.


شهرستان‌هاي متعدد متضرر شده اند

معاون جهاد كشاورزي استان بوشهر با اشاره به توفاني كه اخيرا شهرستان های استان بوشهر را درنورديده است، ميگويد: توفان روز پنجشنبه آنقدر شديد بود كه باعث بروز خسارت هايي به كشاورزي شهرستان دشتستان در بخش هاي آبپخش، سعدآباد، شبانكار، ارم، بوشكان و بخش مركزي شده است. خسرو عمراني از بروز خسارت توفان به كشاورزي بخش هاي شنبه، باغان، كاكي و دشت پلنگ شهرستان دشتي خبر ميدهد و مي افزايد: در شهرستان جم نيز بخش هاي جم و ريز و بخش هايي از شهرستان تنگستان نيز بر اثر اين توفان متحمل خسارت شدند. متأسفانه خسارت وارده به بخش كشاورزي چيزي حدود 20 تا 60 درصد است. بنابراين ارزيابی هاي بيمه با استقرار در نقاط مختلف، براي جبران خسارات اقدامات لازم را انجام ميدهند. خسارت وارد شده، پرداخت ميشود رئيس شوراي اسلامي شهر آب پخش با اشاره به توفاني كه بوشهري ها را در زمان برداشت محصولشان داغدار كرد، ميگويد: استاندار بوشهر دستوري مبني بر پرداخت خسارت به نخلداران آب پخشي داده است تا كمي از رنج سختي و نخلداران كاهش يابد.

مصطفي رضايي با اشاره به اينكه تعداد زيادي از نخلداران و كشاورزان استان بوشهر كه متضرر شده اند بيمه نبودند، مي افزايد: وضعيت بد اقتصادي كشاورزان در سال زراعي جاري سبب شد كه درصد بالايي از جامعه كشاورزان شهر آب پخش موفق به بيمه نخيلات خود نشوند و وزش توفان و ريزش محصول خرما خسارات سنگيني به اين قشر وارد كرده است.

رئيس شوراي اسلامي شهر آب پخش ادامه ميدهد: با توجه به اينكه معيشت بسياري از شهروندان آب پخشي وابسته به اقتصاد كشاورزي و درآمد سالانه نخلات است، بايد مسئولان تدابيري بينديشند كه شهروندان آب پخشي دچار آسيب كمتري شوند. بنابراين مذاكراتي را با استاندار بوشهر و فرماندار دشتستان انجام داديم كه خوشبختانه نتايج اميدبخشي دريافت كرديم.

وي ادامه ميدهد: استاندار محترم دستورات لازم جبران خسارت كشاورزان توسط صندوق بيمه محصولات كشاورزي و سازمان جهاد كشاورزي استان بوشهر را براي جبران خسارات وارده به آب پخشي ها صادر كرده است. با توجه به اينكه خسارات وارد شده تنها مختص به شهرستان آب پخشي نيست، انتظار ميرود استاندار بوشهر براي ديگر شهرستان هاي اين استان نيز برنامه اي براي جبران خسارات وارد شده به نخل داران داشته باشد و نگذارد كمر نخل داراني كه درآمد يك ساله شان به محصولشان وابسته بود، خم شود. 


yz565qw6yx29ypi86627.jpg

2yvovvuy2jdoat0fgr3q.jpg

bkvhsk5nf40rf1vg8hzm.jpg

nwdediottj4lxf4lzt53.jpg

ggxgvskgzuixq5fm7jx.jpg

8w7hx9ub2yz0bpotr98.jpg

etmbtk2vgipoksjlhyp.jpg

lt40aa8nj6hfjorofig8.jpg

nw7nl1vhnfjv9u379hma.jpg

3fnk7c2erxc8wgi8oi2h.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها