کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سقوط شاخص بورس تهران


کد خبر : ۱۵۳۸۸چهارشنبه، ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲:۳۳۲۱۵۴ بازدید

در نتیجه داد و ستدهای روز جاری شاخص بورس امروز 1043 واحد ریزش کرد و به کانال 63 هزار و 467 واحدی رسید.

کم بودن حجم و ارزش معاملات، عدم حمایت و اقدام عملی دولت از بورس، کاهش قیمت‌های جهانی نفت و برخی کالاها و نیز رکود حاکم بر اقتصاد، سودآوری بنگاهها را تحت تاثیر قرار داده و مانع ورود نقدینگی جدید به بورس شده است.

در نتیجه داد و ستدهای روز جاری شاخص بورس امروز 1043 واحد ریزش کرد به کانال 63 هزار و 467 واحدی صعود کرد.

گفتنی است؛ امروز سهامداران بیش از 622 میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات به یک  میلیارد و 161  میلیون ریال در بیش از 35 هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

در نتیجه داد و ستدهای‌ امروز؛ نمادهای شبندر، فولاد، فخوز، وپاسار، پارسان، کچاد، حفاری با روند نزولی به کار خود پایان داند.

نمادهای پربیننده معاملات امروز شامل نمادهای بانک ملت، ایران خودرو، ملی صنایع مس ایران با روند منفی و نمادهای  پارس خودور، بانک صادرات ایران، پالایش نفت اصفهان، نفت بهران با روند مثبت به کار خود پایان دادند.

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با کاهش 412 واحدی به 25 هزار و 809  واحد، شاخص کل (هم‌وزن) با کاهش 5 واحدی به 9 هزار و 921 واحد، شاخص قیمت (هم‌وزن) با کاهش 4 واحدی به  8 هزار و 481 روبه‌رو شدند.

شاخص آزاد شناور با روند منفی 1606 واحدی به 71 هزار و 441 واحد، شاخص بازار اول با روند نزولی 1117 واحدی به 44 هزار و 638 واحد و شاخص بازار دوم بورس نیز با روند منفی 154 واحدی به 137 هزار و 606 واحد رسید.

کارشناسان بر این باورندموضوع کاهش قیمت‌های جهانی نفت و برخی کالاها، کسری بودجه را در کشور به همراه دارد که این موضوع چشم‌انداز صنایع و بنگاهها را تا حدی تحت تاثیر قرار داده و بر روند کلی بازار سهام نیز سایه انداخته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها