کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ایران پنجمین کشور ناامن شبکه حمل و نقل


کد خبر : ۱۵۳۸۳چهارشنبه، ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷:۰۱۵۰۴۲ بازدید

رئیس هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها گفت: ایران پنجمین کشور نا امن شبکه حمل و نقل در سطح جهان است.

محمد بخارایی، در نخستین گردهمایی هم‌پیمانان طرفداران ایمنی راه‌ها و افتتاح دفتر نمایندگی استان همدان اظهار کرد: جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها یک نهاد مردمی است که در راستای استفاده از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های مردم برای فرهنگ‌سازی در خصوص ترافیک بهره‌مند می‌شود چراکه هر جایی‌که مردم حضور یافته‌اند توفیقات اجتماعی حاصل شده است.

رئیس هیات مدیره جمعیت طرفدارانی ایمنی راه‌ها با بیان اینکه ایران پنجمین کشور ناامن شبکه حمل و نقل در سطح جهان است، ادامه داد: ایران با وجود دستاوردهای بزرگ در بخش حمل و نقل متاسفانه پنجمین کشور ناامن شبکه حمل و نقل در سطح جهان محسوب می‌شود. وی با اشاره به اینکه سال 84 میزان تلفات حوادث رانندگی در ایران 28 هزار نفر بود، تصریح کرد: میزان کشته‌شدگان سوانح رانندگی در کشور در سال 93 به 17 هزار نفر کاهش یافته که از متوسط جهانی 40 درصد عقب‌تر هستیم.

بخارایی با بیان اینکه در سطح جهان سالانه یک میلیون و 200 هزار نفر در سوانح رانندگی کشته می‌شوند، عنوان کرد: ایران فقط یک درصد از جمعیت جهانی را به خود اختصاص داده و این در حالیست که 1.4 درصد آمار کشته‌های جمعیت ایران است که از آن به عنوان فاجعه ملی یاد می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه کاهش آمار کشته‌های حوادث رانندگی به یک عزم ملی نیاز دارد، عنوان کرد: برای کاهش حوادث رانندگی همه باید با یک عزم ملی در این راه جهاد کنیم چراکه ما ایرانی‌ها مدعی فرهنگ هستیم و ایمنی یکی از شاخص‌های فرهنگ محسوب می‌شود.

رئیس هیات مدیره جمعیت طرفدارانی ایمنی راه‌ها با بیان اینکه هدف خود را یک کشته در سوانح رانندگی تعریف کنیم، گفت: افق ما باید روزهای بدون حادثه باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه 23 درصد کشته‌های حوادث رانندگی متعلق به موتورسواران است، عنوان کرد: سه هزار و 800 نفر از 17 هزار نفر تلفات سوانح رانندگی را موتورسوارن تشکیل می‌دهند که اگر موتورسواران از کلاه ایمنی استفاده کنند آمار تلفات بسیار کاهش می‌یابد.

بخارایی افزود: سالیانه 300 هزار نفر در سوانح رانندگی مجروح می‌شوند که 10 درصد از آنها معلول دائمی هستند.

وی ادامه داد: 70 درصد از عوامل سوانح رانندگی مربوط به عامل انسانی مستقیم است که با احتساب نگهداری خوب جاده و تعمیر خودرو عامل انسانی به 97 درصد افزایش می‌یابد.

رئیس هیات مدیره جمعیت طرفدارانی ایمنی راه‌ها به تشکیل پیشاهنگان ایمنی نیز اشاره کرد و یادآور شد: این تشکل با استفاده از همکاری و عضوگیری از میان دانش‌آموزان و جوانان راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه همه باید دغدغه ملی و عزم ملی در ایمنی راه‌ها داشته باشند، تاکید کرد: باتوجه به اینکه زنان 50 درصد از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند در فرهنگ‌سازی ترافیکی و کاهش تلفات سوانح رانندگی می‌توانند نقش موثری داشته باشند.بخارایی خطاب به جامعه روحانیت گفت: با توجه به اینکه روحانیون تریبون و مخاطب زیادی در اختیار دارند می‌توانند در ارتقای فرهنگ ترافیکی در سطح جامعه نقش بارزی ایفا کنند.

* ایسنا



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها