کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

انهدام محموله‌های لبنیات ایران در عراق / تصاویر


کد خبر : ۱۵۳۰۶دوشنبه، ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴:۱۶۲۱۴۸۹ بازدید

دبیرانجمن صنایع لبنی ایران گفت: محصولات لبنی یک شرکت ایرانی به دلیل اینکه بیش از اندازه در پشت مرز‌های کشور عراق ماند و از مدت تاریخ مصرف ...

دبیرانجمن صنایع لبنی ایران گفت: محصولات لبنی یک شرکت ایرانی به دلیل اینکه بیش از اندازه در پشت مرز‌های کشور عراق ماند و از مدت تاریخ مصرف آن کاسته شد، توسط مأموران اداره نظارت این کشور منهدم شد.

رضا باکری در گفت‌وگو با تسنیم درخصوص انهدام فرآورده‌های لبنی ایران در کشور عراق، اظهار کرد: طبق قوانین داخلی عراق در صورتی که تاریخ  مصرف محصولات لبنی وارداتی به این کشور به هر دلیلی کمتر از یک سوم تاریخ درج شده روی آن باشد این محصولات بدون باز گرداندن به کشور صادرکننده منهدم می‌شود.

وی‌ خاطرنشان کرد: بنابراین محصولات یک شرکت ایرانی نیز که با تأخیر از مرز عبور کرده و بیش از یک سوم تاریخ آن منقضی شده بود، توسط مأموران اداره نظارت برمواد غذایی عراق منهدم شد.

دبیرانجمن صنایع لبنی ایران ادامه داد:  تشریفات گمرکی و صدور مجوز‌های لازم از دو طرف باعث شده که برنامه‌ریزی صادرات محصولات لبنی در زمان مورد نظر صورت نگیرد و این محصولات معدوم شود.
 


وی تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص عراق و نا امنی‌های موردی که در این کشور به‌دلیل حضور داعش وجود دارد نیز در مواردی مقامات عراقی مرز‌های این کشور را از 4 تا 5 روز می‌بندند  تا دوباره امنیت لازم حاکم شود و بدون مشکل تردد صورت گیرد.

باکری گفت: روزانه حدود 40 هزار تن و در سال 420 هزار تن از محصولات لبنی ایران به عراق صادر می‌شود و اشکالات اینچنینی ناشی از عوامل غیرقابل پیش‌بینی است.

وی در پایان در باره اینکه چرا مسئولان بهداشتی ما اجاره خروج محصولات لبنی را برای خروج از کشور داده‌اند، بیان کرد: به طور معمول دفتر نظارت بر موادغذایی وزارت بهداشت و کارشناسان سازمان ملی استاندارد کشور محصولات لبنی صادراتی را کنترل می‌کنند و در صورتی که بر اساس معیار‌های مورد نظر نباشد اجازه خروج نمی‌دهند، اما این محصولات در زمان خروج از کشور شرایط مورد نظر را داشته و در عراق معطل شده‌اند.

گفتنی است که لبنیات ارسالی ایران به عراق به دلیل اینکه به اندازه مورد نظرمقامات بهداشتی عراق، تاریخ مصرف نداشت بدون اینکه بازگردانده شود، سوزانده شد.
 

 

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها