کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هواپیماهای اجاره‌ای، یک گام به جلو


کد خبر : ۱۴۹۱۸چهارشنبه، ۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰:۴۷۲۲۲۰ بازدید

در شرایطی که بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی ایرانی آماده می‌شوند تا با باز شدن دوباره فضای تعامل با جهان، نسبت به نوسازی ناوگان خود با خرید ...

در شرایطی که بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی ایرانی آماده می‌شوند تا با باز شدن دوباره فضای تعامل با جهان، نسبت به نوسازی ناوگان خود با خرید هواپیماهای جدید اقدام کنند، به نظر می‌رسد روش‌های جدید تامین هواپیماهای مسافرتی نیز در بین برخی ایرلاین‌ها مورد توجه قرار گرفته، روش‌هایی که امروز در خطوط اصلی هوایی جهان بیشترین طرفدار را دارد.

به گزارش ایسنا، هزینه سنگین خرید هواپیماهای جدید و نوساز باعث شده تعداد قابل توجهی از ایرلاین‌های بزرگ جهان ترجیح دهند به جای خرید هواپیماهای جدید، نسبت به اجاره یا لااقل خرید لیزینگی و اجاره به شرط تملیک آنها اقدام کنند.

این رویکرد در کنار افزایش توان ایرلاین برای افزایش تعداد هواپیماهای خود، به بالا رفتن انعطاف پذیری ناوگان شرکت نیز کمک می کند. کنار گذشتن هواپیماهای مسن یا پرنده‌هایی که تعمیرات سنگین داشته اند و جابجایی انها با هواپیماهای جدید امکانی است که می‌تواند بسیاری از ایرلاین‌ها را وسوسه کند. موضوعی که با توجه به نیاز غیر قابل انکار ناوگان ایران به نوسازی و بهسازی و البته محدودیت‌های جدی منابع اعتباری آنها می‌تواند گزینه‌ی بسیار مطلوبی ایرلاین‌های ایرانی باشد.

در این بین جدا از نیاز جدی مقدمه چینی‌های لازم برای ایجاد ارتباط بین ایرلاین‌های ایرانی و شرکت معتبر جهانی که به اجاره هواپیما می‌پردازند، قوانینی که در ایران شرکت‌های هواپیمایی را ملزم می‌کند نسبت به در اختیار گرفتن هواپیماهای ملکی اقدام کنند دو نکته خاکستری در این مسیر است.

با این وجود شرکت ماهان که چندی پیش با وارد کردن چند هواپیمای مسافرتی جدید خبرساز شد در این زمینه نیز اقدامتی را انجام داده و سنگ بنای وارد کردن هواپیماهای لیزینگی به ایران را گذاشته است.

دبیرکل کانون شرکت‌های لیزینگ از انجام نشست‌هایی با شرکت هواپیمایی ماهان برای خرید هواپیمای لیزینگی برای این ایرلاین خبر داده و ابراز امیدواری کرده است در آینده نزیدک امکان این موضوع فراهم شود.

هرچند وی اطلاعات جزئی درباره این مذاکرات، تعداد هواپیماهای لیزینگی و حتی کشور مبدا نداده اما صرف اعلام این خبر نشان می‌دهد بحث لیزینگ هواپیما بار دیگر با جدیت بیشتری در حال پیگیری است. این امر می تواند در صورت گسترده شده و البته تایید سازمان هواپیمایی به محوریت یافتن استفاده از هواپیماهای اجاره‌ای در آسمان ایران نیز دامن بزند، مسئله ای که از یک سو نیاز به نوسازی ناوگان هوایی ایران را رفع می‌کند و از سوی دیگر محدودیت‌های اعتباری موجود بر سر راه خرید هواپیماها را نیز کمرنگ می‌کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها