کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سقوط نفت به کمتر از ٤٠ دلار


کد خبر : ۱۴۷۷۶شنبه، ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵:۳۲۲۳۵۴ بازدید

قیمت‌های جهانی نفت خام در پایان معاملات دیروز (جمعه، ٣٠ مردادماه) بازارهای نیویورک و آی‌سی‌ئی لندن بیش از ٢ درصد کاهش یافت.

قیمت‌های جهانی نفت خام در پایان معاملات دیروز (جمعه، ٣٠ مردادماه) بازارهای نیویورک و آی‌سی‌ئی لندن بیش از ٢ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، نشانه هایی از مازاد عرضه نفت آمریکا و آمارهای ضعیف از تولید بخش‌های صنعتی چین قیمت‌های جهانی نفت خام را در پایان معاملات دیروز بیش از ٢ درصد کاهش داد، به طوری که قیمت نفت خام آمریکا برای نخستین بار پیش از بسته شدن بازار نایمکس به پایین ترین سطح خود از زمان رکود اقتصادی سال ٢٠٠٩ رسید.

میانگین هفتگی قیمت نفت خام آمریکا نیز به پایین ترین سطح در حدود سه دهه اخیر رسید.

به گزارش شانا، قیمت نفت خام آمریکا در پی انتشار گزارش هفتگی شمار دکل‌های نفتی فعال آمریکا در هفته گذشته با رشد همراه بود، به پایین تر از ٤٠ دلار برای هر بشکه سقوط کرد. برای پنجمین هفته پیاپی تعداد دکلهای نفتی آمریکا با افزایش روبرو بوده است.

آغاز روند افزایشی دکل‌های نفتی آمریکا پس از تثبیت نسبی قیمت‌ها در سه ماه دوم هم اکنون سبب پیش بینی ها درباره کند شدن روند تولید نفت شیل در واکنش به افت قیمت‌های جهانی نفت خام شده است، انتظار می رود در چنین شرایطی مازاد عرضه جهانی نفت خام ادامه یابد.

طارق ظاهر، عضو موسس در موسسه تایچ کپیتال در لورل هالو مستقر در نیویورک در این باره گفت: هر فردی از افت قیمت‌ها و ادامه روند رشد تولید نفت آمریکا متعجب می شود، اما هنوز تولید ایالات متحده کاهش نیافته است.

قیمت نفت خام شاخص وست‌تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه اکتبر در معاملات آتی بازار بورس نیویورک (نایمکس) با ٨٧ سنت کاهش (افت ٢,١ درصدی)، ٤٠ دلار و ٤٥ سنت برای هر بشکه معامله شد، به طوری که این شاخص نفتی در میان معاملات به ٣٩ دلار و ٨٦ سنت برای هر بشکه نیز رسید.

میانگین هفتگی قیمت نفت خام آمریکا برای هشتمین هفته پیاپی به پایین ترین سطح از سال ١٩٨٦ میلادی رسید.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال در معاملات آتی بازار آی سی ئی لندن یا یک دلار و ١٦ سنت افت به ٤٥ دلار و ٤٦ سنت برای هر بشکه رسید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها