کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بحران صنعت کفش و کیف با حضور هدایت شده مهاجران افغان


کد خبر : ۱۴۷۶۹شنبه، ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۰:۴۷۱۸۲۶ بازدید

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: ورود و حضور قشر افغانی به صورت غیر سازمان یافته اما هدایت شده دربازار موجب ....

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: ورود و حضور قشر افغانی به صورت غیر سازمان یافته اما هدایت شده دربازار موجب ضربه به تولید کنندگان کیف و کفش شده و این موضوع در حال بررسی و پیگیری است.

به گزارش مهر، محمدعلی پورمختار بعدازظهر جمعه در مراسم اختتامیه دومین نمایشگاه کیف، کفش و چرم استان همدان با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه و سایر نمایشگاه ها می تواند در راستای هم افزایی فعالان این عرصه و یکدلی و یک زبانی در رسیدن به اهداف و رفع موانع و مشکلات موثر واقع شود، اظهار داشت: در دومین نمایشگاه کیف، کفش و چرم استان همدان پنج استان اصفهان، تبریز، همدان، تهران و مشهد حضور دارند.

وی با تاکید بر اینکه صنعت چرم سابقه بسیار طولانی و قدمت بالایی دارد، بیان کرد: این سابقه و تبدیل شدن آن به کارخانه ها و فناوری های جدید را از ۲۰۰ سال گذشته تجربه می کنیم.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با عنوان اینکه گفته شده نخستین کارخانه صنعت چرم در تبریز و یا همدان ایجاد شده است، عنوان کرد: کمتر از ۱۰۰ سال از ساخت نخستین کارخانه می گذرد و چرم به موضوعی حرفه ای تبدیل شده است.

پور مختار با بیان اینکه در گذر زمان پیشرفت های خوبی در عرصه تولید کننده و هنرمندان ایجاد شده است که موجب بلند آوازه شدن نام ایران شده است، ادامه داد: کاهش اثر گذاری فعالان چرم اتفاق افتاده که دلایل مختلفی دارد و این موضوع باید در این همایش ها و نشست ها بررسی شود چراکه بخشی به تولید کننده و سیایت گذاری ها و بخشی به نام همراهی ها باز می گردد.

وی با بیان اینکه این مسائل باید برایند همایش باشند تا بتوانیم در مجلس دهم کمک کنیم، عنوان کرد: یکی از اصول اقتصاد مقاومتی اهمیت دادن به موضوع اشتغالزایی است.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صنعت چرم به علت قاچاق کالا ضربه خورده است، ادامه داد: کالا های مشابه کیف و کفش به طور قاچاق به کشور وارد می شود و منجر به ضربه خوردن این صنعت شده است.

محمد علی پور مختار با بیان اینکه درخصوص موضوع قاچاق کالا و برای ریشه یابی و جلوگیری از قاچاق در کمیسیون اصل ۹۰ به طور ویژه به این موضوع رسیدگی می کنیم، عنوان کرد: ورود و حضور قشر افغانی به صورت غیر سازمان یافته اما هدایت شده موجب ضربه به تولید کنندگان کیف و کفش شده و این موضوع در حال بررسی و پیگیری است تا در زمان مطلوب به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه باید حمایت واقعی از تولید کننده واقعی صورت گیرد، عنوان کرد: باید جایگاه خود را در عرصه چرم پیدا کنیم چراکه با توجه به سابقه طولانی ایران در این زمینه اما می بینیم که ترکیه حرف نخست را می زند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید از ظرفیت صنعت چرم استفاده  و از آن حمایت کرد، ادامه داد: نیازمند حرکت، فعالیت و اجرا هستیم و این موضوع برای من و نمایندگان مجلس مطلوبیت خواهد داشت تا آنرا دنبال کنیم.

پور مختار با بیان اینکه یکی از خواسته های مهم امروز موضوع مالیات است که با عملکرد خاص سازمان مالیاتی کشور و استان ها وجهه نامطلوبی به خود گرفته است و موجب نارضایتی اهالی صنعت چرم شده است، عنوان کرد: مالیات باید پرداخت شود ولی نحوه اجرا، پرداخت و روش در پیش گرفته شده مطلوب نیست.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها