کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دریافت سود 27 درصدی وام توسط یک بانک تخصصی


کد خبر : ۱۴۷۶۷شنبه، ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۳:۴۷۲۱۰۹ بازدید

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور با بیان این‌که بانک مسکن تسهیلات را با نرخ 27 درصد در اختیار انبوه‌سازان قرار می‌دهد، گفت:‌لازم است نهادهای ...

 دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور با بیان این‌که بانک مسکن تسهیلات را با نرخ 27 درصد در اختیار انبوه‌سازان قرار می‌دهد، گفت:‌لازم است نهادهای نظارتی به بحث رسوب تسهیلات که سه درصد سود به انبوه‌سازان تحمیل می‌کند، وارد شوند.

فرشید پورحاجت اظهار کرد: سیستم بانکی کشور در حال حاضر به نحوی رفتار می‌کند کمتر کسی حاضر به سرمایه‌گذاری در بخش ساخت و ساز مسکن است.

وی با بیان این‌که بانک‌ها وام را با سود 24 درصدی به انبوه‌سازان پرداخت می‌کنند، تصریح کرد: بانک مسکن به‌عنوان یک بانک تخصصی در بخش ساخت و ساز قرارداهای مشارکت و تسهیلات مشارکت مدنی را اسما با سود 24 درصدی به مالک یا سازنده پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد‌:‌ این در حالی است که حداقل باید 15 درصد از مبلغ تسهیلات به مدت یک یا دو سال نزد بانک مسکن به‌عنوان رسوب بلوکه شود.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان تاکید کرد: این میزان حدود 3 درصد سود به انبوه‌سازان تحمیل می‌کند و به همین دلیل در حالی باید سود تسهیلات 24 درصد محاسبه شود که در نهایت انبوه‌ساز باید 27 درصد سود وام را پرداخت کند.

پورحاجت با تاکید بر این‌که با این مکانیسم عملا نمی‌توانیم به بخش ساخت و ساز و نوسازی بافت‌های فرسوده وارد شویم، بیان کرد: نهادهای نظارتی بانک‌ها باید به این مسئله ورود پیدا کرده و بحث رسوب را پیگیری کنند.

وی با بیان این‌که بخش خصوصی تا حدی می‌تواند از منابع خود در بخش ساخت و ساز استفاده کند، یادآور شد: دولت باید با نگاه تسهیل گری به بخش خصوصی در این حوزه کمک کند، البته باید نظر مدیرکل بانک مرکزی در خصوص مسکن نیز عوض شود. باید به مسکن به‌عنوان صنعت پیشران نگاه شود، چراکه تمام صنایع بزرگ و کوچک به نحوی به ساختمان وابسته هستند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها