کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

وزیر خارجه بریتانیا برای بازگشایی سفارت به تهران می‌رود


کد خبر : ۱۴۷۳۵پنجشنبه، ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۶:۳۲۵۵۷۴ بازدید

سفارتخانه بریتانیا در تهران پس از گذشت حدود 4 سال از بسته شدن آن، روز یکشنبه 23 اوت بازگشایی می‌شود. یک منبع دیپلماتیک بریتانیایی گفت که ...

سفارتخانه بریتانیا در تهران پس از گذشت حدود 4 سال از بسته شدن آن، روز یکشنبه 23 اوت بازگشایی می‌شود. یک منبع دیپلماتیک بریتانیایی گفت که وزیر خارجه بریتانیا برای بازگشایی سفارت این کشور به تهران سفر خواهد کرد.

به گزارش روز پنج‌شنبه (20 اوت / 29 مرداد) خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع دیپلماتیک بریتانیایی، دولت بریتانیا قصد دارد در این هفته سفارت خود در تهران را پس از چهار سال تعطیلی بگشاید.

منبع دیپلماتیک یاد شده به خبرگزاری رویترز گفته است: «وزیر امور خارجه بریتانیا برای بازگشایی سفارت ما به ایران سفر خواهد کرد.»

این منبع دیپلماتیک نخواسته که نامش در گزارش رویترز ذکر شود، زیرا سفر فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه بریتانیا به ایران به طور رسمی اعلام نشده است.

در این میان خبرگزاری ایرنا به نقل از یک منبع مطلع در وزارت امور خارجه ایران گزارش داد که فیلیپ هاموند برای بازگشایی سفارت در روز یکشنبه ۲۳ اوت (۲ شهریور) به تهران خواهد رفت.

مجید تخت روانچی، معاون وزیر امور خارجه ایران، ۲۸ ژوئیه (۶ مرداد) در گفت‌وگو با روزنامه بریتانیایی "دیلی تلگراف" خبر داده بود که سفارت بریتانیا در تهران به زودی بازگشایی می‌شود.

تخت روانچی در مصاحبه مزبور همچنین پیش بینی کرده که روابط عادی سیاسی میان ایران و بریتانیا می‌تواند زودتر از آنچه مقام‌های بریتانیایی پیشنهاد کرده‌اند، از سر گرفته شود.موضوع بازگشایی سفارت بریتانیا در ایران را نخست وزیر بریتانیا دو روز پس از انجام توافق اتمی میان ایران و گروه ۱+۵ در وین با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران مطرح کرد. دیوید کامرون توافق اتمی را آغاز تازه‌ای در روابط دو کشور خوانده بود.

سفارت بریتانیا در تهران بعد از حمله‌ به ساختمان سفارتخانه در نوامبر ۲۰۱۱ (آذرماه ۱۳۹۰) تعطیل شد. در جریان این حمله ساختمان سفارت و بخشی از دارایی‌های بریتانیا در محل باغ سفارت در قلهک آسیب دید. نیروهای لباس‌ شخصی و دانشجویان هوادار حکومت همچنین با ورود به داخل سفارت و تسخیر آن، پرچم بریتانیا را از فراز ساختمان پایین کشیدند.دولت بریتانیا در واکنش به این رخداد سفارت خود در تهران را تعطیل کرد و دیپلمات‌هایش را به کشور فراخواند.

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها