کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازارهای نوظهور دیگر موتور محرک اقتصاد جهان نیستند


کد خبر : ۱۴۷۳۳پنجشنبه، ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱:۴۷۱۵۷۲ بازدید

اقتصادهای نوظهور در حال واگذار کردن نقش طولانی مدت خود به عنوان موتور محرک رشد جهانی و در عوض، حرکت به سمت تبدیل شدن ...
بازارهای نوظهور دیگر موتور محرک اقتصاد جهان نیستندبازارهای نوظهور دیگر موتور محرک اقتصاد جهان نیستند

اقتصادهای نوظهور در حال واگذار کردن نقش طولانی مدت خود به عنوان موتور محرک رشد جهانی و در عوض، حرکت به سمت تبدیل شدن به بازار تقاضا، هستند.

 

شدت گرفتن جریان خروجی بازار سرمایه در کشورهای نوظهور به رشد اقتصادی و ارزهای ملی کشورها صدمه می زند. نگرانیها بر سر وضعیت اقتصادی چین و سیاستهای بانک مرکزی آمریکا، مهاجرت سرمایه از بازارهای نوظهور را سرعت می بخشد.

به گزارش روزنامه فایننشیال تایمز، تشدید خروج سرمایه از بازارهای نوظهور تا حد یک هزار میلیارد دلار طی 13 ماه گذشته افزایش یافته است که تقریبا میزان سرمایه ای را که در جریان بحران مالی جهانی از این بازارها خارج شد، دو برابر می کند. این اتفاق میزان اعتماد به کشورهای در حال توسعه جهان را کاهش می دهد.

پایدار ماندن جریان مهاجرت جمعی سرمایه این نگرانی را به وجود آورده است که اقتصاد بازارهای نوظهور که دچار رشد اقتصادی آهسته و تضعیف واحدهای پول ملی هستند، در حال واگذار کردن نقش طولانی مدت خود به عنوان موتور محرک رشد جهانی و در عوض، حرکت به سمت تبدیل شدن به بازار تقاضا، هستند.

تحلیلگران می گویند که جریان خروج سرمایه از کشورهای نوظهور باعث تشدید کاهش ارزش یوان در چین در ماه جاری میلادی شده و نگرانی درباره افزایش نرخ سود بانکی از سوی فدرال رزرو آمریکا را بیشتر کرده است.

خروج سرمایه وقتی رخ می دهد که سرمایه گذاران، شرکتها، نهادهای مالی و دیگران پولهای خود را به خارج ببرند که در نتیجه آن، ارزش واحد پولی کشوری که سرمایه از آن خارج شده، کاهش می یابد.

مجموع خالص جریان سرمایه خارج شده از 19 کشور بزرگ با بازارهای نوظهور در 13 ماه منتهی به پایان ژوئیه به 940.2 میلیارد دلار رسیده است که تقریبا سرمایه 480 میلیون دلاری خروجی طی سه فصل بحران مالی جهانی در سالهای 2008 تا 2009 را از این کشورها دو برابر کرده است. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها