کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ضرورت اجرای طرح محدوده ترافیک شیراز


کد خبر : ۱۴۷۳۲پنجشنبه، ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸:۴۷۲۵۲۳ بازدید

مدیرعامل سازمان حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با بیان اینکه هسته مرکزی شهر ویژه حمل و نقل عمومی است اجرای طرح محدوده ترافیک ...
ضرورت اجرای طرح محدوده ترافیک شیرازضرورت اجرای طرح محدوده ترافیک شیراز

مدیرعامل سازمان حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با بیان اینکه هسته مرکزی شهر ویژه حمل و نقل عمومی است اجرای طرح محدوده ترافیک در این کلان‌شهر را یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر عنوان کرد.

علی مصلی‌نژاد با اشاره به اینکه شیراز از نظر فضای پارکینگ در سطح شهر رتبه نخست در کشور را دارا است، گفت: در حال حاضر 18 هزار و 150 فضای پارک در شیراز وجود دارد اما به دلیل پراکندگی و نبود این پارک‌ها در مکان‌های مناسب با مشکل روبه‌رو هستیم و این‌طور به نظر می‌آید که شهر از نظر فضای پارک کمبود دارد.

وی اضافه کرد: با اینکه فضای پارک خودرو در سطح شهر وجود دارد اما به دلیل وجود انگیزه در بخش خصوصی برای ایجاد پارکینگ تا یک سال آینده 4 هزار و 286 فضای پارک دیگر به تعداد فضاهای پارک شیراز افزوده می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: در راستای استفاده بهینه از فضاها، طرحی تهیه ‌شده است برای ایجاد غرفه‌هایی در زیر پل عابر پیاده در خیابان زند تا هم از قابلیت‌ها استفاده شود و هم اینکه باعث امنیت پل در ساعت‌های خلوت باشد.

مصلی‌نژاد ادامه داد: احداث خط منوریل بر روی سطح رودخانه خشک هم باعث کمک به ترافیک می‌شود و هم اینکه می‌تواند در جذب گردشگری مؤثر واقع شود.

وی اذعان داشت: با توجه به اینکه شیراز قطب درمانی کشور محسوب می‌شود و مسافران متعددی هر روز وارد شهر می‌شوند نیاز است که علوم پزشکی شیراز همکاری در این زمینه داشته باشد و با معرفی هتل‌های سطح شهر از تجمع این مسافران در مرکز شهر و استقرار آن‌ها در بلوارها جلوگیری شود.


الویت زیر گذر به روگذر

مصلی نژاد گفت: شهر شیراز از نظر وجود خطوط ویژه اتوبوس با کمبود روبه‌رو است در حالی که سازمان اتوبوس‌رانی درخواست خرید اتوبوس کرده است.

مدیرعامل سازمان حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری شیراز افزود: بارها اعلام کرده‌ایم که طرح ترافیک یک نیاز ضروری برای شهر شیراز بوده اما تنها متولی اجرای این طرح ما نیستیم و موافقت پلیس و نیروی انتظامی در این امر نیاز است.

وی تصریح کرد: به‌ هیچ‌وجه اجازه نخواهیم داد که در مرکز شهر زیرگذر و روگذر احداث شود و باید مرکز شهر به‌سوی پیاده‌محوری حرکت کند زیرا هسته شهر جای وسائط حمل‌ و نقل عمومی است.

مصلی‌نژاد از زیرگذر به‌جای پل عابر پیاده سخن گفت و بیان کرد: به دلیل زیباسازی شهر و راحت بودن استفاده از فضای زیر و همچنین ایجاد اماکن تجاری در زیرگذرها بهتر است از احداث پل‌های عابر پیاده خودداری کنیم که این عملیات برای 20 نقطه از شهر طراحی ‌شده است.

این مسئول تصریح کرد: هم‌اکنون در شهر شیراز دو پارک ایرانی و مروارید برای آموزش ترافیک ویژه کودکان ساخته ‌شده است که با هماهنگی‌های صورت گرفته با آموزش‌ و پرورش این استان، دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی از آن استفاده می‌کنند و آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها