کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ثبات یک روزه اونس طلا پایان گرفت


کد خبر : ۱۴۷۱۸پنجشنبه، ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸:۱۲۱۴۶۴ بازدید

برآیند افت و خیزهای بهای اونس طلا در روز سه‌شنبه ثبات قیمت نهایی این کالای گرانبها بود تا اونس صبح چهارشنبه را باوجود انتظار برای انتشار ...

برآیند افت و خیزهای بهای اونس طلا در روز سه‌شنبه ثبات قیمت نهایی این کالای گرانبها بود تا اونس صبح چهارشنبه را باوجود انتظار برای انتشار صورت جلسه نشست پیشین کمیته بازار آزاد فدرال رزرو با رشد آغاز کند.

به گزارش سایت طلا، هر اونس فلز زرد که روزهای دوشنبه و سه‌شنبه روی قیمت 1117 دلار ایستاده بود، روز چهارشنبه تا ساعت 8 بعدازظهر به وقت تهران به قیمت 1128 دلار رسید، گرچه هم‌اکنون که شما این گزارش را می‌خوانید ممکن است قیمت متفاوتی به‌عنوان قیمت نهایی سومین روز کاری رقم خورده باشد؛ به ویژه آنکه ساعت 10 و 30 دقیقه چهارشنبه شب صورت جلسه پیش‌گفته منتشر شد.اونس روز سه‌شنبه تا بهای 1110 دلار پایین رفته بود. پوشش تاثیر گزارش نشست قبلی کمیته بازار آزاد فدرال رزرو بر بازار طلا در این نوشته ممکن نبود، اما در گزارش بعدی روند بازار روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه به طور کامل مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اونس روز سه‌شنبه تحت‌تاثیر تعدیل تحلیل‌های فنی و انتشار داده‌های خوب از اقتصاد آمریکا رو به افت گذاشت، اما با افزایش خریدها در قیمت‌های پایین‌تر به قیمت نهایی روز دوشنبه بازگشت. فشار «سودگیری» در صبح سه‌شنبه کاملا به چشم می‌آمد تا همراه شدن آن با تعدیل تحلیل‌های فنی به ضرر طلا تمام شود.گزارش بخش مسکن آمریکا هم در این روز داده‌هایی بهتر از انتظار داشت تا طلا تحت فشار بیشتری قرار بگیرد. با این حال روز سه‌شنبه، ‌تقاضا برای طلا به‌عنوان سرمایه امن ادامه داشت، تقاضایی که از هفته پیش شدت گرفته است.

هفته گذشته سقوط عمدی نرخ‌های برابری یوآن بازارهای سهام را به‌شدت درگیر کرد تا خرید طلا افزایش پیدا کند. روز سه‌شنبه نیز بازارهای سهام چین شاهد افت شدیدی بودند تا طلا حمایتی از سوی دومین اقتصاد بزرگ جهان کسب کند. شاخص مرکب شانگهای روز سه‌شنبه بیش از 6 درصد افت کرد تا تقاضای طلا به‌عنوان سرمایه امن شدت بگیرد.این سقوط با وجود تلاش بانک مرکزی چین برای مداخله در بازارها از طریق تزریق پول به نظام مالی اتفاق افتاد. برنامه‌ریزان بانک مرکزی چین مکررا گفته‌اند برای احیای برخی از صنایع تلاش می‌کنند، اما همین صنایع با افت شاخص‌های سهام خود روبه‌رو بوده‌اند. بازارهای سهام اروپا هم روز سه‌شنبه تحت فشار بودند؛ چراکه نگرانی درباره اقتصاد چین قاره سبز را نیز تحت‌تاثیر قرار داد.

چین برای نخستین بار از سال 1994 میلادی تاکنون اقدام به کاهش چشمگیر ارزش یوآن در برابر دلار کرده و این مساله با انتقاد آمریکا و سایر کشورهای غربی روبه‌رو شده است. هدف اصلی چین از این اقدام کمک به رشد و توسعه صادرات بوده است. این اقدام پکن نگرانی‌های زیادی را در خصوص احتمال تشدید جنگ ارزی در جهان به وجود آورده است.وضعیت بازارهای سهام جهان در روز سه‌شنبه، بازارهای جهانی نفت را نیز تحت‌تاثیر قرار داد. شاخص نایمکس در این روز نزدیک کمترین میزان در 5/ 6 سال گذشته نوسان داشت. هراس از کاهش تقاضای چین به دلیل چالش‌های اقتصادی، معامله‌گران نفت خام را نگران کرده است. همزمان با افت نفت، رشد شاخص دلار هم به ضرر طلا عمل کرد.

اونس صبح چهارشنبه در آستانه انتشار صورت جلسه نشست پیشین کمیته بازار آزاد فدرال رزرو رو به افزایش گذاشت. دیگر خبر مهم روز گذشته انتشار نرخ تورم در بزرگ‌ترین اقتصاد جهان بود. به گزارش سایت طلا، رویترز صبح چهارشنبه گزارش داد که سرمایه‌گذاران بین‌المللی و کارشناسان اقتصادی منتظر انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو هستند تا وضعیت نرخ بهره این کشور در نشست ماه سپتامبر روشن شود.

علت اصلی افزایش مجدد قیمت طلا در روزهای گذشته تصمیم ناگهانی چین برای کاهش ارزش یوآن در برابر دلار آمریکا بوده است. این مساله موجب افزایش تقاضای طلا در بازارهای بین‌المللی شده است، اما گمانه‌زنی‌های مربوط به افزایش نرخ بهره آمریکا فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کرده و مانع از افزایش بیشتر قیمت این فلز زرد شده است. برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که پس از تصمیم بانک مرکزی چین برای کاهش ارزش یوآن ممکن است فدرال رزرو آمریکا نیز تصمیم خود برای افزایش نرخ بهره را به تاخیر بیندازد.تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که تصمیم غیرمنتظره چین برای کاهش ارزش یوآن در برابر دلار موجب شده است تا سرمایه‌گذاران بین‌المللی در سراسر جهان غیر از چین اقدام به خرید بیشتر طلا کنند.

به گزارش بلومبرگ، صندوق‌های بزرگ سرمایه‌گذاری چین در روزهای اخیر پس از کاهش ارزش یوآن در برابر دلار شاهد خارج شدن ذخایر طلای خود هستند. بر اساس این گزارش کاهش ذخایر طلای صندوق‌های سرمایه‌گذاری چین در حالی است که میزان ذخایر طلای صندوق جهانی «ای‌تی‌پی» برای نخستین بار از اواخر ژوئن با افزایش روبه‌رو شده است.

ذخایر طلای صندوق‌های سرمایه‌گذاری چین نیز برای نخستین بار از آوریل با کاهش مواجه شده است. واردات طلای چین از هنگ کنگ هم طی ماه ژوئن به پایین‌ترین سطح در یک سال گذشته رسیده است. کاهش ارزش یوآن موجب افزایش هزینه واردات طلای این کشور بر حسب دلار شده و این مساله عامل مهمی در کاهش تقاضای طلا به شمار می‌رود.فعلا تحلیلگران اقتصادی اف ایکس استریت بر این باورند که تحولات اقتصادی و مالی یونان در روزهای آینده می‌تواند تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش یورو و قیمت جهانی طلا داشته باشد.

به گزارش «اف ایکس استریت»، یونان باید تا 20 آگوست بخشی از بدهی‌های قبلی خود به بانک مرکزی اروپا را بپردازد. به‌نظر می‌رسد با کاهش نگرانی‌ها نسبت به اوضاع مالی و بدهی یونان، ارزش یورو در روزهای آینده با افزایش روبه‌رو خواهد شد.

در این شرایط اگر قیمت طلا بتواند سطح مقاومتی 1120 دلاری را بشکند این احتمال وجود خواهد داشت که تا 1135 دلار در هر اونس نیز افزایش یابد. شکسته شدن این سطح مقاومتی نیز موجب خواهد شد تا قیمت طلا تا 1146 دلار افزایش یابد. سطح حمایتی قیمت طلا نیز در کوتاه مدت 1100 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا 1094 دلار در هر اونس کاهش خواهد یافت. تحلیل تکنیکال نشان می‌دهد که قیمت طلا در کوتاه مدت بین 1106 تا 1136 دلار در هر اونس در نوسان خواهد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها