کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هدایت سرمایه به سمت موسسات فاقد مجوز با تغییر نرخ سود


کد خبر : ۱۴۶۹۹چهارشنبه، ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷:۴۷۲۳۷۳ بازدید

مدیرعامل بانک صادرات گفت: با تغییر نرخ سود بانکی بخشی از منابع شبکه بانکی به سمت موسسات غیر مجاز هدایت می‌شود.

اسماعیل لله‌گانی مدیرعامل بانک صادرات ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج گفت: شبکه بانکی کشور براساس میزان منابعی که در حوزه قرض الحسنه جذب می کند، به هر میزان منابع جذب شده بیشتر باشد مطمئناً پرداخت تسهیلات قرض الحسنه نیز افزایش خواهد یافت.

وی افزود: افراد متقاضی در سایت بانک مرکزی ثبت نام می‌کنند و بانک‌ها براساس توانشان و میزان منابع، پرداخت تسهیلات در این خصوص را انجام می دهند و  با توجه به سهمیه بانک مرکزی و شرایط مشخص شده افراد در سایت ثبت نام  و توسط بانک صادرات پرداخت می کند. بانک ها در خصوص پرداخت تسهیلات در شرایط جدیدی اهتمام دارند تا میزان بیشتری تسهیلات پرداخت کنند.

مدیرعامل بانک صادرات در ادامه در خصوص ذی نفع واحد تصریح کرد: بحث ذی نفع واحد هم مبحث درستی است زیرا افرادی که با هم مرتبط هستند چه حقیقی چه حقوقی باید سقفی برای آن ها تعریف شود تا در حد تعیین شده تسهیلات دریافت کنند که این معقوله ای است که باید در سیستم بانکی رعایت شود.

تغییر نرخ سود بانکی

وی در ادامه افزود: تغییر نرخ سود بانکی متناسب با شرایط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام شده و مسایل و نظرات مطرح شده باید مورد تائید شورای فقهی برسد و توسط بانک مرکزی نیز تائید و به شبکه بانکی ابلاغ شود.

دلیل عدم پرداخت تسهیلات

لله‌گانی در ادامه در خصوص دلیل عدم پرداخت تسهیلات توسط شبکه بانکی کشور گفت: بحث موسسات مالی غیرمجاز است، زیرا با تغییر نرخ سود بانکی بخشی از منابع شبکه بانکی به سمت موسسات غیر مجاز هدایت می‌شود و عملاً منابع شبکه بانکی کاهش می‌یابد و قدرت وام‌دهی شبکه بانکی نیز کاهش خواهد یافت که در همین راستا شبکه بانکی تمام تلاش خود را می‌کند تا نیازها و مشکلات هموطنان رفع شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها