کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رکورد سفارش هواپیماهای ایرباس شکسته شد


کد خبر : ۱۴۶۶۵سه شنبه، ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸:۰۴۵۲۵۹ بازدید

در کشورهای آسیایی مسافرت با هواپیما مدام رایج‌تر می‌شود. آژانس هواپیمایی ایندی‌گو با سفارش 530 فروند هواپیمای مسافرتی به ایرباس به ...

در کشورهای آسیایی مسافرت با هواپیما مدام رایج‌تر می‌شود. آژانس هواپیمایی "ایندی‌گو" با سفارش 530 فروند هواپیمای مسافرتی به ایرباس به ارزش 24 میلیارد یورو، رکورد سفارش‌ به این شرکت هواپیماسازی اروپایی را شکست.

شرکت هواپیماسازی اروپایی "ایرباس" روز دوشنبه (17 اوت / 26 مرداد) اعلام کرد که آژانس هواپیمایی "ایندی‌گو" (IndiGo) که عرضه‌کننده پروازهای ارزان‌قیمت است، سفارش خرید 250 فروند هواپیمای میان‌برد مدل جدید A320neo را به این شرکت داده است.

بدین ترتیب آژانس هواپیمایی "ایندی‌گو" که از موفق‌ترین آژانس‌های هواپیمایی در هند است، در مجموع 530 هواپیما از خانواده A320 سفارش داده است: صد فروند A320 که پیش از این تحویل این آژانس داده شده و 430 فروند از نوع مدرن‌تر A320neo.

این بیشترین میزان سفارش یک‌باره‌ای است که شرکت هواپیماسازی "ایرباس" در تاریخ خود تجربه کرده است.

"ایندی‌گو" در اکتبر سال 2014 اعلام کرده بود که تصمیم به خرید این تعداد هواپیما از "ایرباس" را دارد. حال سفارش به طور رسمی داده شده است.

طبق لیست قیمت‌ هواپیماها، برآورد می‌شود که "ایندی‌گو" برای خرید خود از "ایرباس" باید 26.5 میلیارد دلار، یعنی حدود 24 میلیارد یورو بپردازد.

آدیتیا گوش، رئیس آژانس هواپیمایی "ایندی‌گو"، درباره معامله با "ایرباس" گفت: «سفارش‌های جدید تاکیدی است بر اینکه ایندی‌گو تلاش می‌کند عرصه ترابری هوایی ارزان قیمت در هند و خارج از این کشور را توسعه دهد.»

هواپیمای مدل A320neo در ماه سپتامبر 2014 نخستین پرواز آزمایشی خود را با موفقیت انجام داد و قرار است از پایان سال جاری 2015 مورد استفاده قرار گیرد. این مدل هواپیما به دلیل توربین‌های جدید و آیرودینامیک بهبود یافته در آن، 15 درصد نسبت به مدل قبلی خود کم‌تر سوخت مصرف می‌کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها