کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رشد 62 واحدی شاخص بورس زیر سایه معاملات کد به کد


کد خبر : ۱۴۶۳۵دوشنبه، ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰:۲۳۱۰۴۰ بازدید

بازار سهام امروز با تکاپوی معامله‌گران اغلب نوسان‌گیر بازار برای شناسایی بازده از سهام شرکت‌های عمدتاً کوچک بورسی بود. معاملات کد به‌ ...

بازار سهام امروز با تکاپوی معامله‌گران اغلب نوسان‌گیر بازار برای شناسایی بازده از سهام شرکت‌های عمدتاً کوچک بورسی بود. معاملات کد به‌ کد و بلوکی حقوقی‌ها در بازار خرده فروشی سهام به مثبت نگاه داشتن شاخص بورس کمک زیادی کرد.

 

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه 26 مردادماه 94 با رشد 62 واحدی به رقم 65 هزار و 302 واحد دست یافت.

شاخص قیمت وزنی نیز در پایان معاملات این بازار با 24 واحد افزایش به رقم 25 هزار و 880 واحد رسید.

شاخص سهام آزاد شناور اما با 58 واحد افت، عدد 773 هزار و 773 واحد را تجربه کرد. همچنین شاخص اول بورس با رشد 44 واحدی به رقم 46 هزار و 344 واحد دست یافت و شاخص بازار دوم با 131 واحد افزایش عدد 139 هزار و 297 واحد را برای خود ثبت کرد.

شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز در پایان معاملات روز جاری با افت 15 واحدی عدد 757 واحد را تجربه کرد.

براساس این گزارش، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 476 میلیارد و 567 میلیون تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 88 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 27 هزار و 691 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز، نماد معاملاتی 3 شرکت مخابراتی ایران با 47 واحد، گروه مپنا با 25 واحد و کشتیرانی ج.ا.ا با 23 واحد افزایش بالاترین تاثیر مثبت را در محاسبه شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

در عین حال نماد معاملاتی 3 شرکت پالایش نفت اصفهان با 32 واحد، ملی صنایع مس ایران با 11 واحد و تجارت الکترونیک پارسیان با 6 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در براورد این نماگر به دوش کشیدند.

طی معاملات امروز، نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت تهران و حق تقدم خرید سهام آن، ایران تایر، حق تقدم خرید سهام شرکت معادن منگنز ایران، بیمه کارآفرین، قند شیروان قوچان و بجنورد و نیز مجتمع معادن مس تکنا از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و نماد معاملاتی شرکت‌های توسعه اقتصادی آرین و داروسازی روزدارو متوقف شد.

امروز در عین حال بلوک 28.38 درصدی سهام شرکت ایران‌ترانسفو از سوی سازمان خصوصی‌سازی به قیمت پایه هر سهم 820 تومان برای چندمین مرتبه به وکالت از شرکت سینا فرایند نیرو روی میز فروش بورس رفت که بدون رقابت و به همان قیمت عرضه از سوی یک شرکت حقوقی خریداری شد. ارزش کل این معامله بیش از 349 میلیارد و 163 میلیون تومان بود.

در این حال، امروز بازار سهام با معاملات کد به کد و بلوکی حقوقی‌ها همچنان همراه بود.

براساس این گزارش، در نماد معاملاتی بانک گردشگری، امروز 50 میلیون سهم به ارزش 74 میلیارد تومان از سوی حقوقی کد به کد شد.

در نماد معاملاتی موتوژن نیز 33 میلیون سهم به ارزش 22 میلیارد تومان از سوی حقوقی کد به کد شد.

پتروشیمی مبین نیز طی 2 دفعه معامله بیش از 26 میلیون سهم به ارزش 8 میلیارد تومان کد به کد شد.

در نماد معاملاتی بانک ملت اما 25 میلیون سهم این بانک از سوی حقوقی آن کد به کد شد.

سرمایه‌گذاری پارس آریان نیز 4 میلیون سهم در این نماد کد به کد شد.

به گزارش فارس، بازار امروز زیر سایه معاملات بلوکی و کد به کد حقوقی‌ها تا جایی پیش رفت که انگیزه نوسان‌گیری را علاوه بر شرکت‌های کوچک، در برخی شرکت‌های پیش‌روی بازار بالا برد.

در بازار امروز، پس از پایان اصلاح قیمتی و ایجاد موقعیت خرید برای جذب سهام ارزان شده باعث رنج شدن قیمت‌ها در نمادهای معاملاتی جذاب شد. اما با این همه تداوم انگیزه نوسان‌گیری باعث شده تا معاملات هول قیمت پایانی (صفر تابلو) در پایان بازار بسته شود.

از کل ارزش معاملات امروز بازار سهام اگر معامله بلوکی «بترانس» و معاملات کد به کد سایر حقوقی‌ها را کسر کنیم، ارزش معاملات سهام بازار خرد در بورس تهران به اندکی بیش از 84 میلیارد تومان نخواهد رسید.

به گزارش فارس، در شرایطی که بازار به شدت از کمبود نقدینگی و رکود حاکم بر فضای کسب و کار بازار رنج می‌برد به نظر می‌رسد بهره‌برداری از ابزارهای مشتقه سهام از جمله آپشن‌ها و اوراق اختیار معامله (شورت سلینگ) می‌تواند راهکاری برای ایجاد شادابی در فضای معاملات بورس تهران تلقی شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها