کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تحقيق و تفحص از واردات انحصاری خودرو


کد خبر : ۱۴۶۳۳دوشنبه، ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰:۵۷۳۷۵۱ بازدید

رئيس انجمن كارفرمايی واردكنندگان خودرو خواستار تحقيق و تفحص مجلس از واردات انحصاری خودرو شد.

رئيس انجمن كارفرمايی واردكنندگان خودرو خواستار تحقيق و تفحص مجلس از واردات انحصاری خودرو شد.

میثم رضایی با بیان اینكه متاسفانه به دلیل وجود انحصار و عدم اطلاع مناسب در وزارت صنعت، خودرهای بی‌كیفیت چینی در جاده های ایران جولان می دهند، اظهارداشت: دولت برای حفظ حقوق مردم باید جلوی واردات هر نوع خودروی بی کیفیت از جمله چینی را بگیرد.

به گزارش مهر، رئیس انجمن كارفرمایی واردكنندگان خودرو با بیان اینكه چین در شرایط تحریم نه‌تنها بازار خودرو ایران را با محصولات بی‌کیفیت خود اشباع کرد بلکه آنچه به ایران وارد کرد، بسیار گران‌تر از صادرات خودرو به کشورهای دیگر بود، گفت:‌ حال که زمزمه‌هایی از ورود خودروسازان اروپایی به بازار جذاب ایران و مشارکت با این کشورها به وجود آمده، برخی مسئولان وزارت صنعت کم‌کم دست به انتقاد از محصولات چینی زده و به ‌گران وارد کردن محصولات چینی به کشور اعتراف کرده‌اند.

رضایی با بیان اینكه اکثر خودروهای چینی حتی از تولید داخل هم بی کیفیت تر هستند، تصریح كرد: خودروسازان چینی در ابتدای ورود به ایران قیمت محصولاتشان بسیار پایین بود اما پس از مدتی به دلیل برخی مسایل از جمله وجود رانت و انحصار، به افزایش قیمت محصولات بی‌كیفیت خود اقدام كردند.

عضو هیأت‌ مدیره انجمن كارفرمایی واردكنندگان خودرو با تاكید بر اینكه انحصار در همه زمینه ها فسادآور است و بارها مورد نكوهش مقامات ارشد کشور قرار گرفته است، ادامه داد:‌ رئیس شورای رقابت و برخی نمایندگان مجلس در مصاحبه هایی اعلام كرده اند بیش از ۷۰ درصد بازار خودروهای وارداتی کشور به طور انحصاری در اختیار یک خانواده است، این در حالی است که سهم واردکنندگان جزء در بازار بسیار اندک است.

وی با بیان اینكه وزارت صنعت به جای ایجاد انحصار در واردات خودرو كه باعث افزایش قیمت خواهد شد، باید رقابت پذیری را تقویت كند، اظهار داشت: حمایت از کلیه واردكنندگان از جمله موضوعاتی است كه باعث ایجاد رقابت و ثبات و همچنین عدم گرانی در بازار خودروهای خارجی خواهد شد.

به گفته رضایی، ‌آمارهای رسمی گمرک چین نشان دهنده این است كه در سال ۲۰۱۴ ایران بزرگترین واردکننده خودروهای چینی بوده است.

وی با بیان اینكه واردکنندگان خودروهای چینی در ایران در چند سال اخیر به طور تقریبی سالانه حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان از فروش این خودروها پول به جیب زده‌اند، گفت: پس از توافق هسته ای و با اوج گرفتن زمزمه‌های بازگشت خودروسازان معتبر اروپایی و آسیایی به بازار ایران، واسطه‌های خودروهای چینی به شدت به تکاپو افتاده‌اند و به تخفیف‌های چندین میلیون تومانی روی آوردند.

رضایی با تاكید بر اینكه ما از مجلس تقاضا داریم به عنوان نمایندگان ملت تضیع حقوق مردم را در حوزه خودرو مورد توجه قرار داده و از وزیر صنعت معدن و تجارت بخواهند جلوی انحصار گرفته شود، گفت:‌ تخفیف‌های خارج از عرف برای فروش برخی محصولات بی‌كیفیت از پشت پرده سودهای بادآورده‌ای که در چند سال اخیر نصیب عده‌ای خاص شده است، حکایت دارد. برهمین اساس، این موضوع باید مورد تحقیق و تفحص واقع شود تا افرادی كه زمینه بروز فساد را فراهم آورده اند، مورد شناسایی قرار گرفته و با آنها برخورد شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها