کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

یوان نقطه ی صعود طلا


کد خبر : ۱۴۵۸۶یکشنبه، ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹:۴۵۸۶۲ بازدید

نوسانات طلا بعد از دو هفته مجدداً به کانال 1100 دلاری بازگشت که اقدام چین در کاهش ارزش یوان در برابر دلار در آن نقش اساس داشت.

نوسانات طلا بعد از دو هفته مجدداً به کانال 1100 دلاری بازگشت که اقدام چین در کاهش ارزش یوان در برابر دلار در آن نقش اساس داشت.

به گزارش سایت طلا، اونس پس از هفت هفته متوالی کاهشی در حالی هفته ی گذشته را به پایان رساند که با رشد حدوداً 20 دلاری توانست دید اکثر کارشناسان را به سمت افزایش قیمتها بچرخاند.بر اساس این گزارش، رشد بیش از 10 دلاری طلای جهانی در روز دوشنبه و ثبت بالاترین سطح در 3 هفته ی گذشته در شرایطی رخ داد که کارشناسان برای این هفته کاری نیز ادامه افت طلا را پیش بینی کرده بودند. هفت هفته ی متوالی کاهشی سبب شد تا اکثر کارشناسان نسبت به روند اونس ناامید باشند.

ریچارد بیکر، دبیر Eureka Miner Report معتقد است فلز زرد نه تنها در حال باختن قافیه به دلار آمریکاست، بلکه در برابر دیگر ارزها هم در حال تضعیف است. او می گوید اگر طلا در برابر از دست رفتن ارزش یورو و ین هم ارزش خود را همچنان از دست بدهد باید منتظر اونس سه رقمی شد.افزایش تقاضا، رشد نفت خام و افت دلار اونس را در روز دوشنبه به بالا ترین قیمت در سه هفته ی گذشته رساند. در این روز چین با اعلام افت 8.3 و 8.1 درصدی صادرات و واردات این کشور در ماه جولای نسبت به مدت زمان مشابه ی سال گذشته و کاهش 1.6 درصدی بهای مصرف کننده، بازارهای سهام اروپا را تحت فشار قرار داد.

این گزارش حاکیست، بازار تهران در روز دوشنبه با افزایش دلار و طلای جهانی شاهد رشد هر مثقال طلا و بهای 388 هزار و 400 تومانی آن بود و این در شرایطی است که بازار تهران روز شنبه را نیز تحت تأثیر صعودی شدن دلار با رشد 3 هزار تومانی آغاز کرده بود.

اونس روز سه شنبه را افزایشی آغاز کرد و با نوسان در بالاترین سطح در 3 هفته ی گذشته، تحلیل های فنی کوتاه مدت را تغییر داد. همزمان با قوی ماندن شاخص دلار، بهای نفت خام کاهش یافت که این امر به خرید طلا به عنوان سرمایه ای امن کمک کرد. ادامه ی تضعیف نفت در این روز در پی خبر رسیدن تولید اوپک به بالاترین سطح در 3 سال گذشته رخ داد.

یورو با داده های ضعیفی از آلمان نیز تضعیف شد. آلمان در روز سه شنبه اعلام کرد که شاخص انتظارات اقتصادی ZEW در ماه آگوست به 25 واحد رسید. در حالیکه رقم مورد انتظار 32 واحد بود.طلای جهانی روز چهارشنبه را با افت دلار، ضعیف ماندن نفت خام، سقوط بازارهای سهام، تشدید تقاضا و از همه مهمتر تحت تأثیر خوش بینی های کوتاه مدت فنی با افزایش آغاز و با رشد 17 دلاری به بهای 1126 دلار دست یافت.

چین بعد از کاهش 1.9 درصدی ارزش یوان در روز سه شنبه، در روز چهارشنبه نیز 1.6 درصد دیگر کاست که این امر سبب سقوط بازارهای سهام شد. همچنین چین میزان برون داد صنعت کشورش در ماه جولای را نسبت به سال گذشته 6 درصد اعلام کرد که رشد 6.6 درصدی انتظار می رفت.با وجود خوش بینی های کوتاه مدت فنی، بانک یو بی اس سوئیس پیش بینی کرد که قیمت جهانی طلا تا 1 ماه آینده به کمتر از 1050 دلار خواهد رسید. به اعتقاد تحلیلگران یو بی اس روند نزولی قیمت طلا با نزدیک شدن به زمان برگزاری نشست سپتامبر فدرال رزرو تشدید و قیمت طلا به 1050 دلار خواهد رسید.

بر پایه ی این گزارش، در روز پنج شنبه دلار با افزایش و بهای نفت خام با کاهش همراه شد که این امر از ارزش اونس 11 دلار کاست. رشد دلار در پی اعلام خرده فروشی آمریکا در ماه جولای بود که نسبت به ماه ژوئن 0.6 درصد رشد داشت.شورای جهانی طلا اعلام کرد که طی 3 ماه دوم امسال تقاضای طلا به کمترین حد خود در 6 سال گذشته رسیده که این امر ناشی از افت تقاضای طلا در کشورهای چین و هند است. البته این شورا پیش بینی کرد که تا پایان سال 2015 قیمت طلا افزایش خواهد یافت.

گزارش سایت طلا می افزاید، ارزش طلا در بازار داخل در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه تحت تأثیر روند متضاد طلای جهانی و دلار داخل قرار گرفت و هر مثقال با بهای 394 هزار و 900 تومان و هر گرم طلای 18 عیار با نرخ 91 هزار و 100 تومان در روز پنج شنبه به فروش رسیدند.گفتنی است، اکثر تحلیلگران معتقد بودند فدرال رزرو در نشست سپتامبر افزایش نرخ بهره را اعلام خواهد کرد که اقدام چین و کاهش حدوداً 3 درصدی ارزش یوان در هفته ی گذشته تاحدودی این انتظار را با شک همراه کرده است.

کاهش ارزش یوان باعث تداوم سقوط بازارهای کالاهای پایه بویژه نفت خام خواهد شد که در کنار دادهای ضعیف از قاره ی اروپا می تواند بر تصمیم فدرال رزرو اثر گذار باشد .شایان ذکر است، سطح مقاومتی طلا در شرایط کنونی 1115 دلار و سطح حمایتی 1109 دلار است که کارشناسان بهترین فرصت خرید را زمانی می دانند که قیمت طلا تا 1107 دلار کاهش یافته باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها