کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کشت فرا سرزمینی برنج در ویتنام


کد خبر : ۱۴۵۶۹شنبه، ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷:۱۷۱۴۴۶ بازدید

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، خواستار همکاری علمی تحقیقاتی در زمینه برنج، شیلات و سایر محصولات کشاورزی با کشور ویتنام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، دلاور حیدرپور در نشست با هیات ویتنامی که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران برگزار شد، اظهار امیدواری کرد حضور هیات ویتنامی در مازندران و آشنایی با ظرفیت‌های استان به ویژه در بخش کشاورزی بتواند سرآغاز توسعه برای دو کشور به خصوص استان‌های مازندران و کانتو باشد.

وی ادامه داد: مازندران به دلیل موقعیت اکولوژیک، از استان‌های مهم در بخش کشاورزی و تولید محصولات کشاورزی در ایران شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان این که سالانه 6 میلیون تن محصولات کشاورزی در مازندران تولید می‌شود، گفت: عمده‌ترین محصولات کشاورزی مازندران برنج با 1.3 تن تولید شلتوک است.

وی با اعلام این که سالانه 2.5 میلیون تن محصولات باغی، 200 هزار تن کیوی و 220 هزار تن گوشت مرغ در استان تولید می‌شود، افزود: مازندران دارای یک میلیون هکتار جنگل اقتصادی است.

حیدرپور، تولید آبزیان استان را سالانه بیش از 70 هزار تن اشاره کرد و افزود: در مازندران 900 هکتار عرصه گل و گیاه زینتی وجود دارد که 260 هکتار به صورت گلخانه‌ای است.
وی اظهار کرد: با توجه به تجربیاتی که در بخش کشاورزی داریم با همکاری بخش خصوصی و فعالان اقتصادی دو کشور می‌توانیم مازاد تولید در زمینه مرغ، میوه، شیلات، گل و گیاه زینتی و تخم مرغ را به کشور ویتنام و استان کانتو صادر کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: با توجه به این که دو کشور در زمینه تولید برنج با یکدیگر وجه مشترک دارند آمادگی داریم در زمینه تحقیقات برنج تبادل تجربه و اطلاعات داشته باشیم.

وی اظهار کرد: با توجه به پیشنهادی که کشور ویتنام داشته مبنی بر این که کشت فراسرزمینی برنج در ویتنام انجام شود، آمادگی داریم در صورت امکان کشت، در این زمینه هم تبادل اطلاعات و تجربه داشته باشیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان این که آمادگی داریم پسته، میگو، انجیر و گوشت قرمز را به کشور ویتنام صادر کنیم، گفت: آمادگی صادرات گسترده‌تر در محصولات کیوی و مرکبات از سوی مازندران به کشور ویتنام وجود دارد.

حیدرپور، خواستار همکاری علمی تحقیقاتی در زمینه برنج، شیلات و سایر محصولات کشاورزی شد و افزود: آمادگی داریم در زمینه کشاورزی و گردشگری تعاملاتی داشته باشیم و برای گسترش روابط ایران و ویتنام تلاش کنیم و مازندران و کانتو می‌توانند گسترش دهنده توسعه روابط باشند.وی در زمینه تجارت فعالان اقتصادی ایران و ویتنام گفت: این دو کشور می‌توانند در زمینه صادرات مرغ با محوریت اتاق بازرگانی همکاری داشته باشند.

آمادگی ویتنام برای استفاده از تجربیات مازندران در زمینه گل‌های زینتی

در این نشست، فوام وان کواین مدیر کشاورزی شهر کانتو ویتنام با اعلام آمادگی این کشور در استفاده از تجربیات مازندران در زمینه گل‌های زینتی، گفت: بخشی از زمین‌های کشاورزی این کشور برای تحقیقات گل و گیاه اختصاص داده شد که خواهان این هستیم از تجربه مازندران استفاده کنیم.

وی با بیان این که، استان کانتو دارای دو میلیون نفر جمعیت است و 110 هزار هکتار این شهر برای فعالیت کشاورزی اختصاص داده شده است، ادامه داد: از 110 هزار هکتار زمین‌های کشاورزی این شهر، 90 هزار هکتار به زراعت برنج اختصاص داده شده است که سالانه یک میلیون تن شلتوک تولید می‌شود.

مدیر کشاورزی شهر کانتو ویتنام با بیان این که 14 هزار هکتار از زمین‌های این شهر به پرورش ماهی اختصاص دارد که 200 هزار تن انواع ماهی تولید می‌شود، گفت: سالانه 1.5 میلیارد دلار درآمد از تولیدات صادراتی است که یک میلیارد دلار از فروش ماهی و برنج است.

کواین افزود: سالانه 200 هزار تن محصولات باغی از این استان تولید می‌شود که صادراتی برای این محصولات وجود ندارند.

وی با بیان این که خواهان گسترش بیوتکنولوژی در بخش کشاورزی هستیم، گفت: خواهان این هستیم بخش کشاورزی مازندران تجربیات خود را در زمینه کشتارگاه و طیور در اختیار این استان قرار دهد.مدیر کشاورزی شهر کانتو ویتنام خواستار همکاری بخش کشاورزی مازندران در زمینه گل و گیاه زینتی با کشور ویتنام شد و افزود: بخشی از زمین‌های کشاورزی این کشور برای تحقیقات گل و گیاه اختصاص داده شد که خواهان این هستیم از تجربه مازندران استفاده کنیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها