کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

یوآن ، واحد پول دوم آفریقا ؟


کد خبر : ۱۴۵۵۲شنبه، ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸:۳۶۱۲۲۸ بازدید

به نوشته روزنامه فرانسوی لوپوئن، آنگولا از ابتدای ماه میلادی جاری یوآن را به عنوان واحد پول دوم خود پذیرفت.

آفریقای جنوبی به عنوان نخستین شریک تجاری چین در قاره آفریقا و زیمبابوه نیز پیش از این واحد پول چین را به عنوان واحد دوم پولی خود پذیرفته بودند.

این در حالی است که ‘غنا’ ، ‘نیجریه’ و ‘جزیره’ موریس نیز ذخایر ارزی خود را به صورت ‘یوان’ نگهداری می کنند.این روند بیانگر آن است که ‘یوآن’ بتدریج در حال تبدیل شدن به واحد پولی دوم کشورهای آفریقایی و ارز رایج و فراگیر در قاره آفریقا است.

به گفته کارشناسان اقتصادی، چین قصد دارد از این طریق ‘یوآن’ را به یک واحد پولی بین المللی تبدیل کند و برای رسیدن به این هدف از سالها قبل به طور چشمگیری حجم معاملات بین المللی خود را با ‘یوآن’ افزایش داده است.این روند به منزله آن است که ‘یوآن’ به عنوان یک رقیب جدی برای دلار در عرصه اقتصادی جهان ظاهر خواهد شد.

در حال حاضر ‘یوآن’ پنجمین واحد پولی رایج در جهان پس از ‘دلار’ آمریکا، ‘یورو’ اتحادیه اروپا، ‘پوند’ انگلیس و ‘ین’ ژاپن قرار دارد.چین از سال ۲۰۰۹ میلادی به عنوان نخستین شریک تجاری آفریقا وارد مبادلات اقتصادی این قاره شد. در سال ۲۰۱۴ میلادی مجموع مبادلات اقتصادی چین با کشورهای آفریقایی بالغ بر دوهزار و ۲۲۰ میلیارد دلار برآورد شده است که تقریبا ۲۰ برابر مبادلات اقتصادی این کشور با آفریقا نسبت به سال ۲۰۰۰ میلادی است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها