کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش 2 درصدی قیمت جهانی طلا در هفته‌ای که گذشت


کد خبر : ۱۴۵۴۷شنبه، ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱:۳۷۹۰۰ بازدید

قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه با کاهش نسبی روبرو شد ولی توانست به روند نزولی 7 هفته اخیر قیمت پایان دهد و افزایش 2 درصدی را تجربه کند.

به گزارش رویترز، به دنبال انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا و افزایش ارزش دلار، قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه اندکی کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در روزهای گذشته تحت تاثیر کاهش ارزش یوان چین و گمانه زنی های کارشناسان اقتصادی نسبت به احتمال تاخیر فدرال رزرو آمریکا در افزایش نرخ بهره، با افزایش نسبی روبرو شده بود.

به نظر می رسد قیمت طلا در روزهای آینده نیز تحت تاثیر تحولات اقتصادی چین، ارزش یوان و انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا قرار داشته باشد.

تولیدات صنعتی آمریکا طی ماه جولای با بیشترین افزایش در هشت ماه اخیر روبرو شده است و این مساله موجب شد تا ارزش دلار بار دیگر افزایش یابد.

به نظر می رسد رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه سوم امسال با افزایش بیشتری روبرو شود و این مساله موجب افزایش گمانه زنی ها در خصوص بالا رفتن نرخ بهره فدرال رزرو شده است.

قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 0.2 درصد کاهش به کمتر از 1113 دلار رسیده است. قیمت طلا روز پنج شنبه به بیش از 1126 دلار رسیده بود که این بالاترین رقم از 20 جولای به شمار می رود.

گزارش "سایت طلا" حاکیست، قیمت هر اونس نقره نیز در ادامه روند نزولی خود با افت 1.7 درصدی روبرو شد و به کمتر از 15.15 دلار رسیده است.

علی رغم کاهش قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه، قیمت این فلز زرد توانست در هفته گذشته به روند نزولی خود در 7 هفته اخیر پایان دهد و با افزایش 2 درصدی روبرو شود.

تصمیم ناگهانی چین برای کاهش ارزش یوان در برابر دلار تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا در روزهای گذشته داشته است. افشین نبوی تحلیلگر ارشد موسسه ام کی اس سوییس تاکید کرد: بازار طلا از تصمیم چین کاملا شوکه شده است و کاهش ارزش یوان در برابر دلار تاثیر زیادی بر افزایش تقاضا و قیمت طلا داشته است.

قیمت طلا در هفته گذشته با رشد 2 درصدی مواجه شد. افت متوالی قیمت طلا در 7 هفته گذشته مساله ای بوده که از سال 1999 میلادی بی سابقه بوده است.

چین برای دومین بار در یک ماه گذشته اقدام به انتشار گزارش مربوط به وضعیت ذخایر طلای خود کرده است. میزان ذخایر طلای چین تا پایان جولای به بیش از 53.93 میلیون اونس رسیده است. این رقم در پایان ژوئن به 53.32 میلیون اونس رسیده بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها