کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ساخت 1.5 میلیون مسکن اجتماعی ظرف 5 سال


کد خبر : ۱۴۴۷۵سه شنبه، ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵:۲۷۲۵۴۱ بازدید

مدیرکل تعاونی‎‌های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در مدت 5 سال 1.5 میلیون واحد مسکونی برای گروه‌های کم‌درآمد مشمول سازمان ...

مدیرکل تعاونی‎‌های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در مدت 5 سال 1.5 میلیون واحد مسکونی برای گروه‌های کم‌درآمد مشمول سازمان بهزیستی، کارگران و افراد تحت‌پوشش سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری ساخته می‌شود.

 

احمد بیگدلی، مدیرکل تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشریح جزئیات جدید از روند اجرای طرح مسکن اجتماعی، اظهار داشت: دولت در نظر دارد، در مدت 5 سال 1.5 میلیون واحد مسکونی برای اقشار نیازمند بسازد.

وی درباره آخرین اقدامات انجام شده از سوی دولت برای ساخت مسکن اجتماعی، افزود: طرحی که تحت‌ عنوان مسکن اجتماعی مورد تفاهم وزارتخانه‌های کار و راه و شهرسازی است، مبتنی بر دو بخش اصلی خواهد بود.

به گزارش فارس، مدیرکل تعاونی‌های خدماتی وزارت کار، تصریح کرد: یک بخشی از کار، اجرا در بافت‌های فرسوده با هدف بازسازی این بافت‌ها است و رویکرد دیگر حمایت از گروه‌های کم‌درآمدی هستند که نمی‌توانند در شرایط بازار، مسکن داشته باشند و به بیان ساده‌تر، برخی افراد به لحاظ درآمدی امکان خانه‌دار شدن را ندارند؛ بدین ترتیب این طرح می‌خواهد به آنها کمک کند، تا خانه‌دار شوند.

وی با اشاره به اینکه طرح مسکن اجتماعی مشکلات زیرساختی ندارد، گفت: دولت متناسب با اعتبارات، هدف‌گذاری کرده که در مدت زمان 5 سال 1.5 میلیون واحد مسکونی برای گروه‌های کم‌درآمد مشمول سازمان بهزیستی، کارگران و افراد تحت‌پوشش سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری بسازد.

این مقام مسئول در وزارت کار با تاکید بر اینکه اولویت اول دولت اتمام پروژه مسکن مهر است، از فراهم شدن مقدمات اجرای طرح مسکن اجتماعی خبر داد و افزود: در این بخش نهادهای خرد مالی، زیرساخت‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد که تعاونی‌ها هستند، باید در طرح پیش‌بینی شود، چون افراد به صورت جداگانه امکان فعالیت نخواهند داشت.

بیگدلی با بیان اینکه در کل سیاست‌های مسکن اجرا شده در کشور در طی دهه‌های گذشته تعاونی‌ها حضور داشته اند، گفت: فعالیت بخش تعاون تعارضی با ساخت مسکن توسط بخش خصوصی ندارد و اظهاراتی که بعضا درباره ناتوانی بخش تعاون در ساخت مسکن می‌شود، ناشی از سوء‌ برداشت است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون 12 هزار شرکت تعاونی مسکن‌ساز در کشور داریم که البته تعدادی از آنها ماموریتشان به اتمام رسیده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها