کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

روش‌های مفید در پویایی کسب‌وکار


کد خبر : ۱۴۴۵۶دوشنبه، ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶:۰۹۱۷۸۰ بازدید

یادگیری و درک ایده‌ها و روش‌هایی که می‌توانند راهنمای پیشرفت کارآفرینان باشد همواره از سوی مالکان کسب‌وکارها مورد استقبال قرار می‌گیرند. برخی از ...

یادگیری و درک ایده‌ها و روش‌هایی که می‌توانند راهنمای پیشرفت کارآفرینان باشد همواره از سوی مالکان کسب‌وکارها مورد استقبال قرار می‌گیرند. برخی از کارآفرینان موفق، پیشرفت خود را مدیون نشریات می‌دانند که در جهت بالابردن دانش مدیریتی و اقتصادی مردم فعالیت گسترده‌ای دارند. در ادامه پنج روش را که می‌تواند تاثیر بسزایی در جهت پویایی کسب‌وکارها حاصل کند تشریح می‌کنیم.

1- بازاریابی قوی: زمانی می‌توانید مجموعه‌ای از مشتریان را به سمت شرکت در حال رشد خود جذب کنید که بازاریاب‌هایی بسیار قوی در اختیار داشته باشید. هر اندازه که مدیریت و طرح بازاریابی در سیستم فروش شرکت شما هوشمند باشد مقدار هزینه‌ای که برای انجام یک بازاریابی ایده‌آل برای فروش محصولات خود در نظر می‌گیرید با کاهش چشمگیری روبه‌رو می‌شود. برخی از کارآفرینان با روش‌های ویژه در بازاریابی علاوه بر کاهش هزینه‌ها سودهای زیادی در بازارهای هدف به دست آورده‌اند.

2- ایجاد استراتژی هدفمند: تمامی شرکت‌ها و موسسات بازرگانی باید توجه داشته باشند که یک طرح استراتژی هدفمند و کارآمد مختص به شرکت‌های بزرگ نیست! شرکت‌ها باید این امر را نادیده بگیرند یا از آن غفلت کنند. بسیاری از بازاریابان به این نتیجه رسیده‌اند که نداشتن یک برنامه‌ریزی دقیق معمولاً منجر به ناتوانی در حفظ و بقای سازمان خواهد شد، در نتیجه اهمیت استراتژی در فضای کسب‌وکار جایگاه بالایی دارد و بدون آن یک موسسه بازرگانی پایه محکمی برای ایجاد و حفظ یک مزیت رقابتی در بازار نخواهد داشت. تهیه یک طرح استراتژیک می‌تواند درک کردن پرسش‌هایی نظیر آیا این محصول همان کالایی است که مشتریان طالب آن بوده و قادر به خرید آن هستند؟ مشتریان هدف چه کسانی هستند؟ چگونه شرکت مبادرت به جذب و حفظ این مشتریان کند؟ مبنای شرکت برای خدمت‌رسانی بهتر نسبت به رقبای موجود چیست؟ موسسه بازرگانی چگونه می‌تواند به یک مزیت بادوام نسبت به رقبای خود دست یابد؟ کارآفرین را یاری رساند.

3- کنترل رشد: رشد، یک بخش طبیعی، سالم و مطلوب در هر موسسه بازرگانی است ولی باید برنامه‌ریزی شده و قابل کنترل باشد. پیتر دراکر، یکی از کارشناسان مدیریت این‌گونه بیان می‌کند که شرکت‌های نوپا انتظار رشد بیشتری را نسبت به پایه سرمایه خود در مواقعی دارند که فروش به میزان 40 تا 50 درصد رشد می‌کند. به‌طور ایده‌آل، رشد را باید از طریق سود حاصله یا از طریق مشارکت بیشتر سرمایه از سوی مالکان تامین کرد ولی بسیاری از موسسات بازرگانی، دست‌کم به‌عنوان بخشی از سرمایه خود، روی استقراض حساب می‌کنند. توسعه معمولا نیازمند تغییرات عمده در ساختار سازمانی، فعالیت‌های بازرگانی مثل روش‌های کنترل موجودی و مالی مسئولیت‌های پرسنلی و سایر حوزه‌ها است. با این وجود، مهم‌ترین تغییر در زمینه تخصص مدیریت اتفاق می‌افتد. همان‌گونه که سازمان از نظر‌اندازه و پیچیدگی رشد می‌کند، حجم مشکلات نیز افزایش یافته و کارآفرین باید نحوه کار با آنها را بیاموزد. بعضی مواقع، کارآفرینان رشد سریع را تشویق می‌کنند و به حدی می‌رسند که مدیریت شرکت مذکور از حد توانایی آنها خارج می‌شود.

4- مکان مناسب: تمامی کارآفرینان به این امر آگاه هستند که انتخاب مکان درایده‌آل‌ترین نقطه چگونه باعث رشد و پویایی شرکت می‌شود. بعضی از شرکت‌ها، افراد حرفه‌ای را درخصوص پیدا کردن مکانی مناسب برای شرکت و انبارهای آن استخدام می‌کنند. بعضی از مالکان یک مکان خاص را صرفا به این دلیل انتخاب می‌کنند که یک ساختمان خالی را پیدا کرده‌اند. سوالی که در مورد مکان مطرح می‌شود آنقدر حیاتی است که نباید آن را به شانس واگذار کرد. خصوصا برای خرده‌فروشان، فروش، به‌عنوان شریان اصلی موسسه بازرگانی به‌شدت تحت تاثیر انتخاب مکان قرار دارد.

5- مدیریت سرمایه: اگر مالک یک کسب‌وکار کوچک هستید باید توجه داشته باشید، کلید موفقیت شرکت شما کنترل منابع مالی به شکل صحیح است، یک کسب‌وکار تازه تاسیس زمانی موفق می‌شود که در ابتدای فعالیت از سرمایه کافی برخوردار باشد. کمبود سرمایه یکی از علل رایج شکست موسسات بازرگانی به حساب می‌آید زیرا قبل از اینکه شرکت‌ها بتوانند جریان نقدینگی مثبتی ایجاد کنند، با کمبود سرمایه مواجه می‌شوند. کارآفرینان انسان‌هایی با درجه مثبت‌نگری بسیار بالا بوده و غالبا درباره الزامات و نیازمندی‌های مالی برای اداره موسسه قضاوت نادرستی دارند. نباید فعالیت‌های بازرگانی خود را براساس افکار غلط بنا کنید، این نوع افکار می‌توانند صدمات جبران‌ناپذیری را به وجود آورند. در نتیجه، آغاز فعالیت این افراد با کمبود سرمایه مواجه شده و همان‌گونه که شرکت مبالغ بیشتری از پول نقد را برای افزایش رشد خود می‌بلعد، آنها هیچ‌گاه قادر به پیش‌بینی و تزریق سرمایه کافی در این زمینه نیستند.

جنبه دیگری از کنترل مالی کافی، در اجرای تکنیک‌های مناسب مدیریت نقدینگی نهفته است. بسیاری از کارآفرینان اعتقاد دارند که سود، آن چیزی است که در یک کسب‌وکار جدید دارای بیشترین اهمیت است ولی پول نقد مهم‌ترین منبع مالی است که یک شرکت در اختیار دارد. حفظ جریان نقدینگی کافی برای پرداخت به‌موقع صورت‌حساب‌ها، یکی از چالش‌های مستمر برای کارآفرینان خصوصا آنهایی که در فاز آغازین متلاطمی قرار دارند یا برای شرکت‌های با سابقه‌ای که رشد سریع را تجربه می‌کنند، به حساب می‌آید. شرکت‌های دارای رشد سریع، پول نقد را به سرعت می‌بلعند. بررسی ضعیف اعتبارات، مدیریت بی‌برنامه وصول مطالبات و بی‌انضباطی کارآفرینان در خرج پول از جمله عوامل رایجی است که در بسیاری از ورشکستگی‌های بازرگانی به چشم می‌خورد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها