کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حافظ در لبه پرتگاه / ریزش 70 واحدی شاخص


کد خبر : ۱۴۴۴۹دوشنبه، ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳:۵۷۱۵۶۷ بازدید

در نتیجه داد و ستدهای روز جاری شاخص بورس امروز 70 واحد ریزش کرد و در کانال 65 هزار و 903 واحدی قرار گرفت.

 یکی از دلایل تاثیر پذیری بازار سرمایه از اتفاقات کوچک و بزرگ این است که بورس ما از عمق کمی برخوردار بوده و اگر بازار سهام بزرگ و عمیق شود رفته رفته هیجان از بازار دور می شود.

در نتیجه داد و ستدهای روز جاری شاخص بورس امروز 70 واحد ریزش کرد و در کانال 65 هزار و 903 واحدی قرار گرفت.

گفتنی است؛ امروز سهامداران بیش از 390 میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات به  یک  میلیارد و 50  میلیون و 546 هزار ریال در 28 هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در نتیجه داد و ستدهای‌ امروز؛ نمادهای وبملت، شپدیس با روند منفی و نمادهای همراه، شپنا، تاپیکو، حکشتی، فملی با روند مثبت به کار خود پایان دادند.

نمادهای پر بیننده معاملات امروز شامل  نماد پارس خودرو، بانک ملت، سرمایه گذاری صنعت نفت با با وند نزولی و نمادهای بانک صادرات ایران، ایران خودرو، ملی صنایع مس ایران، س. نفت و گاز پتروشیمی تامین با روند صعودی به کار خود پایان دادند.

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با کاهش 27 واحدی به 26 هزار و 118  واحد، شاخص کل (هم‌وزن) با کاهش 5 واحدی به 10 هزار و 166 واحد، شاخص قیمت (هم‌وزن) با کاهش 4 واحدی به  8 هزار و 695 روبه‌رو شدند.

شاخص آزاد شناور با روند منفی 186 واحدی به 74 هزار و 763 واحد، شاخص بازار اول با روند نزولی 163 واحدی به 46 هزار و 906 واحد و شاخص بازار دوم بورس نیز با روند مثبت 476  واحدی به 139 هزار و 832 واحد رسید.

کارشناسان بر این باورند رسیدن به توافق هسته ای و رفع تحریم ها می تواند موجب ورود سرمایه گذاران خارجی به بورس شود که این اتفاق نیازمند داشتن بازاری عمیق و بدور از هیجان است و بازار سهام تافته جدا بافته ای از اقتصاد کشور نیست و رکود کنونی اقتصاد به رکود بورس نیز دامن می زند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها