کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کدام مشاغل از مالیات معاف هستند


کد خبر : ۱۴۳۹۲شنبه، ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴:۰۸۵۵۲۸ بازدید

یکی از موضوعات همیشگی خبرنگاران، چگونگی معافیت مالیاتی قشر فرهیخته‌ای است که با تلفیق قلم و فکر آگاهی بخش در عرصه ارتقای فرهنگ ...

یکی از موضوعات همیشگی خبرنگاران، چگونگی معافیت مالیاتی قشر فرهیخته‌ای است که با تلفیق قلم و فکر آگاهی بخش در عرصه ارتقای فرهنگ عمومی و بسط فرهنگ رسانه‌ای و تنویر افکار عمومی تلاش می‌کنند.

به گزارش فارس، براساس بند «ل» ماده 139 قانون مالیات‌های مستقیم فعالیت های انتشاراتی و مطبوعاتی، فرهنگی و هنری که به موجب مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می شوند، از پرداخت مالیات معاف است.

بنابراین در نگاه اول مشمولان این فعالیت‌ها تصور می‌کنند که از پرداخت مالیات معاف خواهند بود اما آیین نامه اجرایی بند «ل» ماده 139 به صورت شفاف و روشن توضیح داده است کدام دسته از خبرنگاران مشمول این معافیت می‌شوند.یک کارشنان مالیاتی در این باره به خبرنگار فارس می‌گوید: خبرنگاران، روزنامه نگاران و عکاسان و دیگر مشمولان این ماده قانونی در صورتی که با سازمان یا ارگان خود قرارداد داشته باشند مشمول معافیت موضوع این بند نمی‌شوند.

وی تصریح می‌کند: این افراد می‌توانند فقط از معافیت مالیات اشخاص حقیقی و حقوقی ذکر شده در قانون بودجه استفاده کنند که سقف آن در سال 138 میلیون ریال یا به عبارتی در ماه 1150 هزار تومان می‌شود.

براین اساس ماده 6 آیین نامه اجرایی بند «ل» ماده 139 قانون مالیات‌های مستقیم تاکید می‌کند:‌ حقوق بگیرانی که برای انجام فعالیت های موضوع بند ل ماده 139 قانون یاد شده در استخدام اشخاص حقیقی یا حقوقی می باشند مشمول مقررات مالیات بر درآمد حقوق موضوع فصل سوم از باب سوم (مواد 82 الی 92) قانون مالیاتهای مستقیم بوده و مشمول معافیت موضوع بند ل ماده 139 اصلاحی قانون مذکور نخواهند بود.

این کارشناس در پاسخ به این سوال که کدام دسته از خبرنگاران، روزنامه نگاران، عکاسان و تصویر برداران یا دیگر فعالیت‌های مشمول این معافیت مالیاتی‌ می‌شود، گفت: افرادی که قرارداد با نداشته و به صورت حق التحریر یا حق التصویر با مراکز مختلف مشغول همکاری هستند و مالیات آنها اخذ می شود، با رعایت جزئیات آیین نامه و ارائه اظهارنامه مالیاتی می‌توانند از این معافیت برخوردار شوند.

طبق قانون مالیات‌های مستقیم اقشار فرهنگی که از معافیت مالیاتی برخوردار هستند به شرح زیر است:

2opb82d8k1sjkn03off0.png


اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها