کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هیأت اقتصادی ژاپن در راه ایران


کد خبر : ۱۴۳۹۰شنبه، ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶:۳۷۲۲۶۷ بازدید

پس از آلمان، فرانسه و ایتالیا ژاپن نیز در صدد احیای مناسبات اقتصادی خود با ایران برآمده است. در آستانه رفع تحریم‌ها علیه ایران، یک هیأت ...

پس از آلمان، فرانسه و ایتالیا ژاپن نیز در صدد احیای مناسبات اقتصادی خود با ایران برآمده است. در آستانه رفع تحریم‌ها علیه ایران، یک هیأت عالی‌رتبه ژاپنی وارد ایران می‌شود.

 

ژاپن یک هیات عالی‌رتبه اقتصادی را به همراه شماری از کارشناسان انرژی این کشور به ایران می‌فرستد. این هیأت قرار است امروز شنبه (8 اوت/ 17 مرداد) وارد تهران شوند.

دولت ژاپن قبلا اعلام کرده بود که پس از توافق هسته‌ای وین در بازار ایران و از جمله در بخش انرژی فعال خواهد شد و مایل به مشارکت در طرح‌های نفتی، صنعتی و زیرساختی این کشور است.

در بیانیه وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن گفته می‌شود که دایشیرو یاماگیوا، معاون وزیر اقتصاد و صنایع و تجارت این کشور، ریاست هیات اعزامی به تهران را بر عهده خواهد داشت و این هیات در اقامت دو روزه خود در ایران با مسئولان و مقام های ذیربط بخش‌های صنعتی و انرژی ایران دیدار خواهد داشت. این بیانیه همچنین تاکید کرده است که یاماگیوا حامل پیام ژاپن برای توسعه و گسترش روابط اقتصادی با ایران بعد از رفع تحریم‌ها است.

پا جای پای آلمان و فرانسه و ایتالیا

ژاپن پس از آلمان، فرانسه و ایتالیا یکی دیگر از کشورهای قدرتمند صنعتی جهان است که در آستانه لغو تحریم‌ها علیه ایران خود را برای سهم‌گیری از بازار برزگ این کشور آماده می‌کند.

ژاپن تا پیش از اعلام تحریم‌های گسترده علیه ایران در سال 2012 از خریداران اصلی نفت ایران در آسیا بود و مبادلات تجاری گسترده‌ای با این کشور داشت. شراکت در صنایع اتوموبیل‌سازی یا در برخی از پروژه‌های نفتی ایران نیز در کارنامه اقتصادی دو کشور ثبت است.

سفر هیات ژاپنی به ایران در حالی است که آمریکا نیز در تدارک تشکیل و تکمیل اتاق مشترک بازرگانی آمریکا و ایران است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها