کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۱۴۳۸۰شنبه، ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲:۱۸۸۴۵ بازدید

اگرچه طلا در بازار جهانی همچنان روند نزولی خود را حفظ کرده است، حجم اندک معاملات در طول تعطیلات تابستانی و انتشار آمار اقتصادی کم به ...

اگرچه طلا در بازار جهانی همچنان روند نزولی خود را حفظ کرده است، حجم اندک معاملات در طول تعطیلات تابستانی و انتشار آمار اقتصادی کم به این معناست که این فلز همچنان در بازه محدودی معامله خواهد شد.

طلا پس از شروع ضعیفی که در بازارهای آمریکای شمالی داشت، روز جمعه موفق شد به کمک افزایش اندک خرید رشد کند و هفته را با قیمت 1094 دلار به پایان رساند که در مقایسه با ابتدای هفته ثابت بود و به این ترتیب روند نزولی شش هفته گذشته این فلز ارزشمند متوقف شد.به گفته برخی از منابع بازار، صعود روز جمعه زمانی آغاز شد که یک سفارش خرید برای 100 هزار اونس طلا درست در زمان گشایش بازارهای سهام آمریکا، به بازار رسید. تحلیلگران خاطرنشان کردند که سفارش بزرگ در شرایطی که خرید و فروش محدودی در بازار وجود داشت، کمک کرد قیمت طلا بیش از 10 دلار افزایش پیدا کند.

اگرچه به نظر می‌رسد اندکی از فشارهای فروش رفع شده است اما همچنان بدبینی شدیدی در بازار طلا وجود دارد و سرمایه گذاران خرد انتظار دارند قیمت طلا در کوتاه مدت به سطح پایین‌تری سقوط کند در حالیکه کارشناسان بازار بار دیگر نسبت به طلا خوش بینی پیدا کرده اند.نظرسنجی عمومی کیتکونیوز از میان 202 شرکت کننده، 123 نفر یا 61 درصد نسبت به صعود طلا در هفته جاری ابراز خوش بینی کردند در حالیکه 159 نفر یا 29 درصد بدبین بوده و 20 نفر یا 10 درصد هم نظری نداشتند.

کاهش بدبینی سرمایه گذاران خرد از رکورد اخیر 75 درصد جالب توجه به شمار می‌رود.

به گزارش ایسنا، در نظرسنجی کیتکو از 33 کارشناس بازار، 17 نفر پاسخ دادند که از میان آنها چهار نفر یا 24 درصد افزایش، 9 نفر یا 53 درصد کاهش و چهار نفر یا 24 درصد ثابت ماندن قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند. کارشناسان بازار شامل معامله گران طلا، بانکهای سرمایه گذاری، معامله گران معاملات آتی و تحلیلگران چارت فنی هستند.

اگرچه طلا هفته گذشته را ثابت سپری کرد اما تحلیلگران با اشاره به اینکه قیمت این فلز زرد نتوانسته به بالای 1100 دلار در هر اونس صعود کند، زمینه را برای یک صعود پایدار فراهم نمی‌کند.

تحلیلگران انتظار دارند طلا هفته جاری در بازه محدودی بین 1070 تا 1110 دلار معامله شود با اینهمه این فلز زرد به دلیل انتظارات برای افزایش نرخهای بهره در سپتامبر، یک دارایی ناخواسته مانده است.

نزدیک شدن زمان افزایش نرخهای بهره در آمریکا که نخستین افزایش از سال 2006 خواهد بود، دارایی‌های بدون بازده مانند طلا را تحت فشار قرار داده است و برخی از تحلیلگران پیش بینی می‌کنند این فلز زرد پیش و پس از افزایش نرخهای بهره، کاهش بیشتری پیدا کند.

طلا ماه گذشته با افزایش نشانه‌های نزدیک شدن زمان افزایش نرخهای بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا که نخستین افزایش از سال 2006 خواهد بود، 6.5 درصد کاهش یافت که بزرگترین افزایش ماهانه در دو سال گذشته بود و به 1077 دلار نزول کرد که پایین‌ترین رقم در پنج سال گذشته بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها