کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ورود ایران به میدان مشترک نفتی با عراق


کد خبر : ۱۴۳۶۰شنبه، ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۳:۳۸۸۵۲ بازدید

یک مقام مسوول با اشاره به استقرار 5 دکل حفاری در میدان آذر، اعلام کرد: تا سال آینده تولید نفت از این میدان مشترک با عراق آغاز می‌شود.

یک مقام مسوول با اشاره به استقرار 5 دکل حفاری در میدان آذر، اعلام کرد: تا سال آینده تولید نفت از این میدان مشترک با عراق آغاز می‌شود.

به گزارش مهر، کیوان یاراحمدی درباره آخرین وضعیت توسعه یکی از بزرگ‌ترین میادین مشترک نفتی ایران با عراق، گفت: هم‌اکنون ٥ دستگاه حفاری در میدان آذر فعالیت می‌کنند و تاکنون حفاری ٤ حلقه چاه در این میدان مشترک نفتی به پایان رسیده است. این مقام مسوول در شرکت نفت با اشاره به اینکه تولید زودهنگام از میدان مشترک آذر با تمهیدات پیش‌بینی شده از سال ٩٥ با تولید ٣٠ هزار بشکه در روز آغاز می‌شود، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا سال ٩٥ همه بسته‌های کاری را در دو بخش روزمینی و زیرزمینی تعریف و به پیمانکاران صاحب صلاحیت واگذار کنیم. 

مجری طرح توسعه میدان مشترک آذر با اعلام اینکه در حال حاضر عملیات احداث خط لوله انتقال نفت خام، تاسیسات سرچاهی، خطوط لوله جریانی و تاسیسات فرآورش مرکزی میدان آذر در جریان است، بیان کرد: سقف هزینه‌های سرمایه‌ای طرح توسعه میدان نفتی آذر تعیین شده و براساس برآوردهای صورت گرفته از میزان پیش‌بینی اولیه برای توسعه میدان نیز کمتر بوده است. مجری طرح توسعه میدان مشترک آذر افزود: براساس طرح استراتژی راهبردی بیش از ٣٥ بسته کاری مختلف برای تولید زودهنگام از این میدان مشترک تعریف شده که متعاقب آن مناقصه‌های مربوطه برگزار و تعیین تکلیف آن صورت گرفته به نحوی که طرح توسط پیمانکاران مختلف در حال انجام است. وی اولویت اصلی را در طرح توسعه میدان مشترک آذر تسریع در بهره‌برداری از تولید زودهنگام میدان دانست و گفت: در این راستا بازنگری طرح‌ها تدوین شده که با تعریف این طرح، بهره‌برداری و برداشت از این میدان مشترک تسریع می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها