کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش هزینه‌ خانوارهای ترکیه با کاهش بی‌سابقه ارزش لیر


کد خبر : ۱۴۳۳۰پنجشنبه، ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱:۳۴۵۳۸۹ بازدید

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد، با کاهش بی‌سابقه پول ترکیه ، هزینه‌ خانوارهای این کشور به شدت افزایش یافته به طوری که تنها میانگین هزینه ...

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد، با کاهش بی‌سابقه پول ترکیه ، هزینه‌ خانوارهای این کشور به شدت افزایش یافته به طوری که تنها میانگین هزینه مصرف ماهانه یک خانوار بیش از 1022 دلار است.

هزینه خانوارهای ترکیه در سال 2014 نسبت به سال 2013 افزایش قابل توجهی داشته است.

 

براساس گزارش موسسه آمار ترکیه، هزینه میانگین مصرف ماهانه خانوار 2848 لیر ترکیه معادل 1022 دلار در سال 2014 بود که نسبت به سال 2013 که حدود 923 دلار بود افزایش قابل توجهی داشته است.

براساس این گزارش، بیشتر هزینه خانوارهای ترکیه در بخش مسکن و اجاره خانه‌ بوده که حدود 24.8 درصد هزینه زندگی هر خانواده ترک را شامل شده است. سهم هزینه غذا و نوشیدنی‌های غیر الکلی 19.7 درصد، هزینه‌ مراقبت‌های بهداشتی 2.1 درصد و هزینه‌های خدمات آموزشی 2.4 درصد از کل هزینه‌ خانوارهای ترکیه را تشکیل داده است.

سهم اثاثیه منزل در هزینه خانوار ترک در سال 2014، 6.8 درصد کل هزینه‌ها بوده که نسبت به سال قبل از آن افزایش 2 دهم درصدی داشته است.

این گزارش می‌افزاید:هزینه‌ حمل و نقل خانوارهای ترکیه با رشد 0.4 درصدی به 17.8 درصد افزایش یافته است.سهم هزینه‌های هتل، رستوران نسبت به سایر هزینه‌ها در سال 2014 به 6 درصد رسیده است.

بر اساس این گزارش، ارزش لیر ترکیه طی ماههای گذشته به دنبال ناآرامی‌های در این کشور به پایین ترین میزان تاریخی خود رسیده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها