کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پرطرفدارترین مناطق مسکونی تهران کدامند؟


کد خبر : ۱۴۳۰۱چهارشنبه، ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴:۳۹۱۹۸۳۲ بازدید

براساس اطلاعات قیمت و اجاره مسکن در شهر تهران در نخستین فصل سال جاری متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله ...

براساس اطلاعات قیمت و اجاره مسکن در شهر تهران در نخستین فصل سال جاری متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران بیش از چهار میلیون تومان بوده است که این قیمت نسبت به فصل قبل دو درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل 3.3 درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایسنا، همچنین این آمار نشان می‌دهد که تعداد معاملات فروش زیربنای مسکونی انجام شده در شهر تهران نسبت به زمستان سال گذشته 23.3 درصد و نسبت به بهار سال قبل 0.34 درصد کاهش داشته است.

بر این اساس در بین مناطق 22‌گانه شهر تهران بیشترین متوسط قیمت فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی در حدود کمتر از هشت میلیون و 500 هزار تومان در منطقه یک تهران و کمترین آن در حدود دو میلیون تومان و در منطقه 18 تهران بوده است.تغییرات قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی در معاملات انجام شده بین حداقل شش میلیون و 600 هزار تومان در منطقه 12 و حداکثر بیش از 24 میلیون تومان و در منطقه دو بوده است، همچنین از کل معاملات انجام شده برای فروش زیربنای مسکونی در مناطق 22‌گانه شهرداری تهران منطقه پنج با 11.5 درصد دارای بیشترین سهم و منطقه 22 با 0.9 درصد دارای کمترین سهم است.


بیشترین اجاره‌نشین‌ها در منطقه پنج تهران

در ادامه گزارش مرکز آمار از اطلاعات قیمت و اجاره مسکن در شهر تهران نشان می‌دهد که متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجازه یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران طی بهار امسال به کمتر از 20 هزار تومان می‌رسد که این میزان نسبت به فصل قبل 7.3 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 14.5 درصد افزایش داشته است.همچنین تعداد معاملات اجاره زیربنای مسکونی انجام شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در تهران در این مدت نسبت به زمستان سال قبل 8.4 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 14.2 درصد کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش، در میان مناطق 22‌گانه شهر تهران بیشترین متوسط اجاره بها بیش از 32 هزار تومان و در منطقه یک و کمترین آن 10 هزار تومان و در منطقه 19 بوده است.براین اساس تغییرات مبلغ اجاره ماهانه برای هر مترمربع زیربنای مسکونی در معاملات انجام شده بین حداقل 2300 تومان در منطقه 20 و حداکثر 92 هزار و 500 تومان در منطقه دو بوده است.همچنین از کل معاملات اجاره زیربنای مسکونی در مناطق 22‌گانه شهر تهران منطقه پنج با 4.2 درصد دارای بیشترین سهم و منطقه 22 با 1.3 درصد دارای کمترین سهم است.


خانه‌های کلنگی از چشم افتادند

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا ساختمان‌های مسکونی کلنگی معامله شده در فصل بهار در شهر تهران حدود چهار میلیون و 500 هزار تومان بوده است که این میزان نسبت به فصل قبل 0.1 درصد کاهش داشته و نسبت به بهار سال گذشته بدون تغییر بوده است.

همچنین این گزارش نشان می‌دهد که تعداد معاملات فروش زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی در شهر تهران نسبت به فصل قبل 35.8 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 14.2 درصد کاهش داشته است.در بین مناطق 22‌گانه شهرداری تهران بیشترین متوسط قیمت فروش هر متر زمین یا زمین ساختمان کلنگی در حدود 9 میلیون تومان در منطقه سه و کمترین آن در حدود یک میلیون و 500 هزار تومان و در منطقه 20 بوده است.

تغییرات قیمت فروش هر متر زمین یا زمین ساختمان کلنگی در معاملات انجام شده حداقل یک میلیون تومان و حداکثر 25 میلیون تومان در منطقه یک بوده است.همچنین از کل معاملات انجام شده برای فروش زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی در مناطق 22‌گانه شهرداری تهران منطقه دو با 8.2 درصد دارای بیشترین سهم و منطقه 21 با یک درصد دارای کمترین سهم است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها