کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هنگ‌کنگ، شهری با بالاترین قیمت‌ها


کد خبر : ۱۴۲۶۶سه شنبه، ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶:۲۵۲۹۲۴ بازدید

در یک سال گذشته قیمت مسکن در اکثر کشورها افزایش یافته است. هنگ‌کنگ به دنبال کشورهای اروپایی شاهد بالاترین قیمت‌ها در سطح جهان بوده ...
هنگ‌کنگ، شهری با بالاترین قیمت‌هاهنگ‌کنگ، شهری با بالاترین قیمت‌ها

در یک سال گذشته قیمت مسکن در اکثر کشورها افزایش یافته است. هنگ‌کنگ به دنبال کشورهای اروپایی شاهد بالاترین قیمت‌ها در سطح جهان بوده است. براساس مطالعه « نایت فرانک» روی 56 کشور، قیمت‌ها در 75 درصد از این کشورها در عرض یک سال (بین نخستین سه ماهه سال 2014 و نخستین سه ماهه سال 2015) افزایش پیدا کرده یا ثابت باقی مانده است. سه سال پیش این میزان فقط 47، 2درصد بوده است. در یک‌سال گذشته (بین سه ماهه اول سال 2014 و سه ماهه اول سال 2015) قیمت‌ها در هنگ کنگ از 18، 7درصد فراتر رفته است.

این مطالعه بیان می‌کند که «عرضه ناکافی مسکن و علاقه به آپارتمان‌های خیلی کوچک، سرعت افزایش قیمت مسکن را توجیه می‌کند.» (در سال‌های اخیر تعداد زمین‌های قابل ساخت‌و‌ساز افزایش پیدا نکرده است. باوجود تدابیر اتخاذ شده توسط دولت سابق مستعمره انگلیس برای آرام کردن بازار، قیمت‌ها از پنج سال پیش به سرعت افزایش پیدا کرده است. بازار مسکن هنگ‌کنگ از این به بعد به‌عنوان گران‌ترین بازار جهان شناخته می‌شود.
 

تعادل قیمت در اسپانیا و افزایش آن در پرتغال

7 کشور اروپایی نیز شاهد بالا رفتن قیمت‌های خود درعرض یک‌سال بودند (این کشورها جزو 10 کشور گران جهان قرار دارند). در رأس آن ترکیه (با افزایش 18.6درصدی قیمت‌ها بین سه ماهه اول سال 2014 و سه ماهه اول سال 2015) و به دنبال آن ایرلند با افزایش 16.8درصدی، قرار گرفته‌اند. ایرلند به‌طور قابل توجهی از بحران سخت مالی و مسکن نجات پیدا کرده است. پس از آنها، لوکزامبورگ با افزایش 12.1درصدی، استونی با 11+درصد، ایسلند با 9.4+درصد، سوئدبا 8.8+درصد و نروژ با 7، 2+درصد در این فهرست قرار دارند.

براساس مطالعه «نایت فرانک»، ما بیش از پیش شاهد ظهور اروپایی نابرابر هستیم. قبرس با کاهش 8، 2درصدی قیمت‌ها در یک‌سال، یونان با 6.1-درصد، فرانسه یا 1.9- درصد، و ایتالیا با 2.9- درصد، دارای پایین‌ترین قیمت‌ها در سطح جهانی هستند. در مقابل، بازار مسکن اسپانیا با کاهش 0.3- درصد و شکست حباب قیمت‌ها، ثابت باقی مانده است، در حالی‌که در پرتغال در عرض یک سال قیمت‌ها با افزایش1.8+درصدی، شروع به بالارفتن کرده است. سرحدات اروپا مانند اوکراین با کاهش 15.5- درصدی و روسیه با 2.3- درصد، با مشکل مواجه هستند. دو قدرت بزرگ جهانی، آمریکا و چین اتفاقات گوناگونی را تجربه کردند. در حالی‌که در عرض یک‌سال قیمت سنگ‌های چینی از 6.4درصد سقوط پیدا کرده، قیمت مسکن آمریکا 4.1درصد افزایش یافته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها