کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای امروز طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۱۴۲۴۶سه شنبه، ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴:۵۳۱۱۶۰ بازدید

قیمت طلا در بازارهای بین المللی امروز سه شنبه نیز برای سومین روز متوالی با کاهش همراه شده است و نزدیک به پایین ترین سطح خود در ...

ادامه گمانه زنی های بین المللی در خصوص افزایش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان امسال موجب تقویت ارزش دلار آمریکا و ادامه روند نزولی قیمت جهانی طلا شده است.

قیمت طلا در بازارهای بین المللی امروز سه شنبه نیز برای سومین روز متوالی با کاهش همراه شده است و نزدیک به پایین ترین سطح خود در 5 سال و نیم اخیر رسیده است.

بر اساس این گزارش سرمایه گذاران بین المللی منتظر انتشار آمارهای بیشتری در خصوص وضعیت اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین هستند.

قیمت هر اونس طلا امروز سه شنبه با 0.3 درصد کاهش به کمتر از 1085 دلار رسیده است. قیمت طلا ماه گذشته به کمتر از 1077 دلار رسید که این پایین ترین رقم از فوریه 2010 میلادی بوده است.

شاخص مدیریت عرضه آمریکا که نشانگر فعالیت های صنعتی این کشور است، طی ماه جولای به کمتر از 52.7 واحد رسیده که این رقم کمتر از انتظارات اولیه کارشناسان اقتصادی بوده است.

تحلیلگران اقتصادی پیش از این اعلام کرده بودند که این شاخص طی ماه جولای به بیش از 53.5 واحد خواهد رسید. البته حفظ این شاخص بالاتر از 50 واحد نیز نشانگر ادامه روند رو به رشد اقتصاد آمریکا است.

گزارش سایت طلا می افزاید، بسیاری از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که بهبود اوضاع بازار اشتغال و رشد اقتصادی موجب خواهد شد تا فدرال رزرو تا پایان امسال برای نخستین بار در 9 سال گذشته نرخ بهره را افزایش دهد.

این مساله می تواند در نهایت به نفع ارزش دلار و به ضرر قیمت طلا تمام شود. قیمت جهانی نفت نیز برای نخستین بار در 6 ماه گذشته به کمتر از 50 دلار در هر بشکه رسیده است. نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی چین تاثیر زیادی بر افت قیمت نفت داشته است.

به اعتقاد تحلیلگران و فعالان بازار طلا، انتشار گزارش وزارت کار آمریکا در خصوص وضعیت نرخ بیکاری و بازار اشتغال تاثیر زیادی بر روند نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا در روزهای آینده خواهد داشت. این گزارش قرار است روز جمعه منتشر شود.

اگر اقتصاد آمریکا طی ماه جولای بیشتر از 200 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده باشد این احتمال وجود دارد که قیمت طلا با افت بیشتری روبرو شود و حتی به مرز 1000 دلار در هر اونس برسد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها