کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

امروز از روز شروع خصوصی‌سازی عقب‌تر هستیم


کد خبر : ۱۴۲۲۲دوشنبه، ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶:۳۸۷۸۷ بازدید

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت:خصوصی‌سازی با نگاه به رشد و توسعه بخش خصوصی اجرایی نشده است و حتی می‌توانم بگویم امروز از روز ...

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت:خصوصی‌سازی با نگاه به رشد و توسعه بخش خصوصی اجرایی نشده است و حتی می‌توانم بگویم امروز از روز شروع خصوصی‌سازی نیز عقب‌تر هستیم.

محسن جلال‌پور با حضور در چهارمین نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه اقتصاد دولتی در توسعه کشورها نمی‌تواند موثر واقع شود، اظهار داشت: دولت باید برای توسعه بیش از پیش اقتصاد کشور بستر لازم را برای حضور بخش خصوصی در اقتصاد فراهم آورد تا بخش خصوصی به ناچار با شبه‌خصوصی‌ها فعالیت نکند چرا که این همکاری در نهایت به همان اقتصاد دولتی ختم خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه انتظار بخش خصوصی از دولت این است که همانگونه که در مسائل سیاسی گشایش‌هایی را به وجود آورده فضای اقتصادی جامعه را نیز مناسب کند افزود: بخش خصوصی باید توانمند شود. در شرایط فعلی خصوصی‌سازی با نگاه به رشد و توسعه بخش خصوصی اجرایی نشده است حتی می‌توانم بگویم امروز از روز شروع خصوصی‌سازی نیز عقب‌تر هستیم. 

رئیس اتاق بازرگانی ایران اضافه کرد: دولت باید با بسترسازی مناسب شرایط را برای رقابت بخش‌های خصوصی در جامعه فراهم آورده و مانع ورود رانت شود. 

جلال‌پور در ادامه با بیان اینکه بخش خصوصی قول می‌دهد در همکاری با دولت بستر لازم را برای کوچک‌سازی دولت فراهم آورد، گفت: هم‌اکنون تعامل جهانی با کشورهای مختلف به وجود آمده است و ما می‌توانیم با استفاده از نیروی انسانی مناسب خود شرایط رشد و توسعه اقتصاد را با نگاه به توانمندی بخش خصوصی فراهم آوریم. 

به گزارش تسنیم، چهارمین نشست اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی صنایع و معاون تهران دقایقی پیش با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و برخی وزرا و مسئولان اقتصادی دولت آغاز شد.در این نشست نتایج بررسی کمیسیون‌های تخصصی و نشست‌های مختلف اتاق تهران درباره موضوعات مهم اقتصادی کشور با اعضای اقتصادی دولت در میان گذاشته می شود.

در نشست گفتگوی بخش خصوصی با دولت، آخرین برنامه های دولت بویژه برای دوران گذار و پساتحریم تشریح می شود.

کمیسیون‌های مشورتی اتاق بازرگانی تهران در نشست‌های اخیر خود درباره مسایل اقتصادی کشور در دوران انتقال و پساتحریم تمرکز وگام‌ های پس از جمع بندی هسته ای را بررسی کردند که در این نشست نتایج آن به مسئولان ارشد دولت ارائه خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها