کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فراخوان بین‌المللی ساخت قطعه 3 آزادراه تهران‌ ــ شمال


کد خبر : ۱۴۲۰۹دوشنبه، ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۵:۲۵۲۵۶۲ بازدید

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران ــ شمال از فراخوان بین‌المللی برای ساخت قطعه 3 آزادراه تهران ــ شمال طی 4 تا 6 ماه آینده خبر داد و گفت: برآورد مالی اولیه ...

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران ــ شمال از فراخوان بین‌المللی برای ساخت قطعه 3 آزادراه تهران ــ شمال طی 4 تا 6 ماه آینده خبر داد و گفت: برآورد مالی اولیه برای ساخت این قطعه سالی 1200 میلیارد تومان بود که اکنون قابل استناد نیست.

مهران اعتمادی در حاشیه بازدید خبرنگاران از قطعات آزادراه تهران ــ شمال، اظهار کرد: منطقه 4 آزادراه حدود 20 کیلومتر طول دارد که 5 تونل در آن ساخته شده است.

وی ادامه داد: 400هزار تن حجم بتن‌ریزی این قطعه و حدود 10میلیون مترمکعب خاک‌برداری آن بوده است.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران ــ شمال با یادآوری اینکه حدود دو سال و نیم پیش این قطعه به‌صورت تکمیل نشده بنا به تشخیص مسئولان وقت به بهره‌برداری رسید، گفت: این قطعه بدون آنکه لایه آسفالت توپکا به‌عنوان لایه اصلی آسفالت در آن انجام شود افتتاح شد و پس از مدتی به‌دلیل بارندگی و گذر زمان بخشی از آزادراه دچار آسیب شد.

اعتمادی با بیان اینکه برخی از ترانشه ریزش کرد که البته قابل پیش‌بینی نبوده است، گفت: این قطعه اوایل اسفند سال گذشته برای اجرای کارهای بازسازی مسدود شد، در این راستا در 79 مورد در نقاط گوناگون سه پیمانکار اصلی و سه پیمانکار فرعی اقدام به رفع نواقص کردند.

وی با ابراز اینکه حدود 40میلیارد تومان برای رفع نواقص این قطعه برآورد شده بود، افزود: در نهایت 50میلیارد تومان در این منطقه هزینه شد و روزانه هزار تن آسفالت و در مجموعه 60هزار تن آسفالت و خاک‌ریزی در این قطعه صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران ــ شمال با اظهار اینکه عمده کارهای قطعه 4 آزادراه تهران ــ شمال در زمستان و لایه آسفالت توپکا از بهار امسال انجام شد، گفت: دو سیل امسال هیچ خسارتی به آزادراه وارد نکرد و عملیات بازسازی، بتن‌ریزی، ترانشه گذاری، تکمیل عملیات جداول، ساخت راه‌های روستایی و ... به انجام رسید تا سرانجام قطعه 4 آماده بهره برداری کامل قرار گرفت. 

* فراخوان برای ساخت قطعه 3

اعتمادی در ادامه با بیان اینکه مطالعات قطعه سه آزادراه تهران ــ شمال در چند مرحله توسط شرکت‌های مختلف انجام شده بود، گفت: با توجه به پیچیدگی‌های فنی و اجرایی این قطعه طی 4 تا 6 ماه آینده فراخوان بین‌المللی انجام می‌شود تا این قطعه نیز مانند تونل البرز یا به‌صورت EPCS (طرح، اجرا و سرمایه گذاری) یا صرفاً به‌صورت اجرا و سرمایه‌گذاری ساخته شود.

وی در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر اینکه برآورد هزینه ساخت این قطعه به چه میزانی است، گفت: در مطالعات قبلی 1200 میلیارد تومان برای ساخت قطعه 3 آزادراه تهران ــ شمال برآورد شده بود که البته در حال حاضر قابل استناد نیست و باید صبر کنیم تا مطالعات مربوطه انجام و رقم قطعی اعلام شود.مدیرعامل شرکت آزادراه تهران ــ شمال با اشاره به امضای قرارداد با یک شرکت ایتالیایی برای اجرای تونل البرز، یادآور شد: یک هفته پس از امضای قرارداد مطالعات این تونل آغاز شد و هم اکنون حدود 75 درصد مطالعات به اتمام رسیده و شرکت ایتالیایی قسمت به قسمت نیازهای مربوطه را مشخص می‌کند.

اعتمادی با اعلام اینکه شرکت ایتالیایی هم‌اکنون در مرحله مطالعه یک‌سوم انتهایی تونل البرز است، گفت: در بحث نظارت عالی بر اجرای این شرکت با یک شرکت معتبر ایرانی جویند می‌شود تا به این ترتیب فناوری شرکت ایتالیایی به ایران منتقل شود.وی با بیان "در منطقه یک در نظر داریم گشادی 32 کیلومتر قطعه به پایان برسد" گفت: در نظر داریم این نوسازی به صورت بتنی آسفالتی انجام شود که نمونه آن را قبلاً در کشور نداشته‌ایم. خوشبختانه وزارت راه و بنیاد مستضعفان روی این مسئله اتفاق نظر دارند اما هنوز بحث‌های آن نهایی نشده است.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران ــ شمال در پاسخ به پرسشی مبنی بر نحوه تأمین منابع مالی آزادراه تهران ــ شمال، تصریح کرد: پیشنهادی در این زمینه مطرح شده تا دیون احتمالی بنیاد به دولت با طلب‌های بنیاد مستضعفان توافق شود. به این ترتیب بنیاد مستضعفان به‌عنوان آورده به شرکت می‌دهد.اعتمادی همچنین از بحث فاینانس با توجه به رفع تحریم‌ها برای آزادراه خبر داد و گفت: هم اکنون مذاکراتی برای تحویل فاینانس جهت ساخت تونل غربی البرز در حال انجام است.

وی ادامه داد: با شرکت‌هایی از روسیه، چین و فرانسه در این زمینه درحال مذاکره هستیم.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران شمال با اعلام "برای قطعه دو نیازمند 450 میلیارد تومان اعتبار هستیم" گفت: برای اجرای این قطعه جاده موجود تعریض و به تونل البرز منتهی خواهد شد. ساخت این قطعه بار سنگینی نیست و مطالعات آن تا اواخر نیمه آبان به اتمام رسیده و در آذرماه مناقصه آن انجام خواهد شد.

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها