کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هفته‌ای برای استمرار بلاتکلیفی مخابرات


کد خبر : ۱۴۱۲۵پنجشنبه، ۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹:۵۹۱۵۵۵ بازدید

هفته گذشته را در حوزه ICT می توان هفته ای کم خبر دانست که در نهایت بیشترین اخبار آن به سفرهای استانی وزیر ارتباطات مربوط می شود؛ سفرهایی ...

هفته گذشته را در حوزه ICT می توان هفته ای کم خبر دانست که در نهایت بیشترین اخبار آن به سفرهای استانی وزیر ارتباطات مربوط می شود؛ سفرهایی که در قالب آنها، بار دیگر آقای وزیر تاکید کرد که کابل مسی و داکت ها و ... نباید در زمان واگذاری به مخابرات واگذار می شد.

هفته ای که گذشت با سفرهای استانی وزیر ارتباطات آغاز شد و محمود واعظی در لرستان از مذاکره با شرکت‌های بزرگ برای راه اندازی ماهواره ملی خبر داد.

محمود واعظی همچنین عنوان کرد که قبل از دولت یازدهم پهنای باند داخل 300 گیگابیت بر ثانیه بوده که امروز 2400 گیگا بیت بر ثانیه رسیده و بنا داریم تا پایان امسال این رقم را به 4000 برسانیم.وی در ادامه با اشاره به اینکه همه مردم از اپراتور نسل سه راضی هستند، اضافه کرد: در کمتر از هشت ماه 20 میلیون نفر از نسل سوم یا 3G استفاده می‌کنند و این یک تحول در داخل کشور ایجاد کرده است.

مشکل پهنای باند به مخابرات برمی گردد

واعظی در بخش دیگری از صحبت های خود در این استان نیز به داستان کارت زرد مجلس به وزیر ارتباطات اشاره کرد و گفت: با کارت زرد نمی‌توان از سیاست‌های اصولی عقب‌نشینی کرد. مشکل پهنای باند به شرکت مخابرات برمی‌گردد؛ چرا که به عنوان مثال افرادی که می‌خواهند از پهنای باند مشترک استفاده کنند اگر هشت نفر در نظر گرفته شده است شرکت مخابرات آن را به 20 نفر می‌دهد و این باعث ایجاد مشکلاتی شده و ما به عنوان دستگاه ناظر روی این مسئله نظارت بیشتری خواهیم کرد.

وی در زمینه واگذاری مخابرات و مسایل کنونی مربوط به آن هم گفت: اصل واگذاری مخابرات اشکالی نداشت ولی توجه به اینکه داکت و سیم مسی به عنوان زیرساخت است نباید به بخش خصوصی واگذار می شد. در کشورهای دیگر هم واگذاری این چنینی صورت می گیرد ولی به یک کنسرسیومی از شرکتها واگذار می شود نه یک شرکت خاص.

وزیر ارتباطات همچنین گفت: اگر قرار بر انحصار باشد بهتر است این انحصار در اختیار دولت باشد تا شرکت خصوصی، چرا که شرکت خصوصی با سایر شرکتها رقابت دارد و در این حالت رقابت برابر نیست.واعظی در عین حال به بحث قدیمی کابل های مسی و داکت ها اشاره کرد و افزود: اگر شبکه داکت و سیم مسی در اختیار سایر شرکتها هم بود رقابتی سالم و جدی برای ارایه خدمات با کیفیت تر با قیمت کمتر ایجاد می شد.


گلایه از دولت احمدی نژاد

وی در استان همدان نیز خبر داد: حل مشکل کارگزاران مخابراتی در کشور در برنامه کاری این وزارتخانه قرار گرفته و تا پایان سال‌جاری این مشکل حل می‌شود.

واعظی در جریان این سفر از بی توجهی دولت احمدی نژاد در گسترش زیرساخت ها نیز گلایه کرده و اظهار کرد: دولت گذشته در ارتباط با زیرساخت‌ها بسیار ضعیف عمل کرده و به این حوزه بی‌توجهی کرد اما دولت تدبیر و امید با برنامه‌ای جهشی هدف توسعه زیرساخت‌ها را در اولویت قرار داد و در حال حاضر پیشرفت بسیار خوبی در این زمینه داشته است.

ترافیک 275 ترابایتی در روز

همچنین در این مدت مدیر عامل اپراتور دوم ارتباطی کشور در مراسم راه اندازی شبکه باند پهن در همدان اعلام کرد: تا پایان سال بیش از 500 شهر تحت پوشش 3G و 120 شهر تحت پوشش 4G ایرانسل قرار خواهند گرفت.

علیرضا قلمبر دزفولی همچنین با اشاره به اینکه ایرانسل 22 میلیون کاربر حرفه‌ای اینترنت دارد، عنوان کرد: 7.5 میلیون کاربر اینترنت ایرانسل از نسل 3 و 4 استفاده می‌کنند که ترافیک اینترنت ایرانسل در طول روز به 275 ترابایت می‌‎رسد.


همین حالا هم شبکه ملی اطلاعات داریم

نصرالله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و ر ئیس سازمان فناوری اطلاعات نیز در این هفته در قالب مراسمی به امضای تفاهم نامه ای با مرکز توسعه آموزش فاوای آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل متحد (UN- APCICT) پرداخت تا از این طریق توجه بیشتری به بحث آموزش های فاوا صورت گیرد.

وی در حاشیه این مراسم نیز در پاسخ به سئوالی در ارتباط با وضعیت شبکه ملی اطلاعات اظهار کرد: ما همین حالا هم شبکه ملی اطلاعات را در کشور داریم، چرا که در هر نقطه از کشور این امکان وجود دارد که شما به عنوان مثال یک بلیت را از طریق کارت بانکی خود خریداری کنید در واقع با این شیوه دو سازمان بزرگ کشور (بانک و راه‌آهن) به شما خدمات ارائه می‌کنند. اما اینکه ظرفیت این خدمات به حد نیاز برسد هنوز رخ نداده و باید در این زمینه ظرفیت‌ها ارتقاء پیدا کند.
 

افزایش حجم اینترنت اپراتور سوم

در این هفته قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز از شرکت 300 هزار نفر در دوره‌های آموزشی رای‌آموز رایتل و صدور گواهینامه تحصیلی برای 65 هزار نفر خبر داد.

ابوالحسن فیروزآبادی همچنین در مراسم امضاء تفاهم‌نامه مشترک با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و شرکت خدمات ارتباطی رایتل عنوان کرد: امسال بیش از 78 میلیون پیامک آموزشی از طریق سازمان فنی و حرفه‌ای به کسانی که با سازمان در ارتباط‌اند ارسال شده است و این امر نشان از فراهم بودن ظرفیت سازمان برای در اختیار گرفتن فضای آموزش فضای مجازی است.

مدیرعامل اپراتور سوم نیز در حاشیه این مراسم در قالب گفت‌وگویی با ایسنا اظهار کرد: مصرف اینترنت رایتل از پنج مگ به بالای 10 گیگ رسیده است.

همچنین طی این مدت با برگزاری نشستی اینگونه اعلام شد که همایشی با عنوان شهر هوشمند، زیرساخت و فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهریور ماه امسال در برج میلاد برگزار خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها