کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

منشی‌هایی که نصف حقوق پایه هم نمی‌گیرند !


کد خبر : ۱۴۰۴۳دوشنبه، ۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۲:۱۱۷۹۰۰ بازدید

آن طور که در آگهی‌های استخدام مشاهده می‌شود برخی از منشی‌ها یا مسئول‌های دفتر نه‌تنها حداقل حقوق تعیین شده سال 94 را دریافت ...

آن طور که در آگهی‌های استخدام مشاهده می‌شود برخی از منشی‌ها یا مسئول‌های دفتر نه‌تنها حداقل حقوق تعیین شده سال 94 را دریافت نمی‌کنند بلکه از مزایای دیگری مانند بیمه هم بهره نمی‌برند.

به گزارش اقتصادنیوز، منشی یکی از شغل‌هایی است که در نگاه اول به نظر می‌رسد مهارت یا تحصیلات چندانی نمی‌خواهد. این در حالی است که بررسی‌ها نشان می‌دهد، بسیاری از کارفرمایان می‌خواهند افرادی که دارای مهارت‌های تایپ، office، word، excel، کامپوتر، زبان انگلیسی، حسابداری و روابط عمومی بالا و دارای تحصیلات لیسانس باشند، را استخدام کنند.

این در صورتی است که حقوق این افراد گاه به نصف حداقل حقوق پایه تعیین شده از سوی وزارت کار می‌رسد و در بیشتر موارد از مزایای بیمه نیز برخوردار نیستند. در موارد محدود مشاهده‌ می‌شود به برخی از فعالان در این عرصه تا دو میلیون تومان حقوق تعلق می‌گیرد. برخی شرکت‌ها با توجه به مهارت‌های فرد حقوق را به صورت توافقی در نظر می‌گیرند و نیاز به چانه زنی دوطرف دارد.

مسئولی در یک مطب دندانپزشکی می‌گوید: برای منشی‌های مبتدی 550 هزار تومان حقوق در نظر گرفته شده و این در صورتی است که این مرکز دندانپزشکی به صورت رایگان به منشی حرفه دستیار دندانپزشکی را آموزش می‌دهد و به منشی که حرفه‌ای باشد تا سقف یک میلیون تومان حقوق می‌دهد ولی بیمه نمی‌کند.

مسئولی دیگر در مطبی دیگر عنوان می‌کند که منشی این مطب ماهانه از 300 هزار تومان تا 450 هزار تومان دریافت می‌کند و ساعت کاری او از ساعت 16 تا 20 است و بیمه نیز به او تعلق نمی‌گیرد. این درحالیست که حداقل حقوق تعیین شده سال 94 معادل 712 هزار تومان است.

یک مسئول در یک شرکت بازرگانی در خیابان شریعتی نیز درباره آگهی استخدام منشی این شرکت می‌گوید: این شرکت شنبه و پنج شنبه تعطیل است و ساعت کاری این دفتر از ساعت 12 و 30 دقیقه تا 17 و 30 دقیقه است. به یک مسئول دفتر آشنا به امور حسابداری نصف پایه حقوق وزارت کار تعلق می‌گیرد.

یک دفتر تشریفات مجالس نیز به منشی مسلط به زبان انگلیسی از 800 هزار تومان تا یک میلیون تومان حقوق می‌دهد و ساعت کاری این مرکز از ساعت 10 صبح تا 18 است و بیمه نیز نمی‌کند.

در برخی موارد نیز دیده می‌شود برخی از شرکت‌های بازرگانی به منشی‌‌ای که به چند زبان و کامپیوتر مسلط باشد و دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس باشد، دو میلیون تومان حقوق با بیمه تامین اجتماعی می‌دهد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها