کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پرواز ایران - آمریکا چگونه از سر گرفته می‌شود؟


کد خبر : ۱۴۰۳۳دوشنبه، ۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲:۵۷۵۳۱۱ بازدید

روز گذشته سرپرست سازمان هواپیمایی از راه‌اندازی این پرواز به شرط برقراری هماهنگی‌های دیپلماتیک دو کشور خبر داده است . برقراری پروازی که ...

روز گذشته سرپرست سازمان هواپیمایی از راه‌اندازی این پرواز به شرط برقراری هماهنگی‌های دیپلماتیک دو کشور خبر داده است . برقراری پروازی که از بهمن‌ماه سال 92 اعلام شد اما وزیر راه و شهرسازی هرگز زیر بار این نرفت که قطعی بودن یا نبودن برقراری این پرواز را اعلام کند. 

عباس آخوندی که بارها گفته‌ برقراری مجدد این پرواز پس از سال‌ها، زمان‌بر است، در آخرین اظهارنظرش به اقتصادنیوز گفت که این پرواز از دستور کار خارج شده‌ است. 

حالا محمد خداکرمی، رئیس سازمان هواپیمایی گفته است که برقراری این پرواز به روابط سیاسی این دو کشور بستگی دارد . او حتی گفته ‌است که سازمان هواپیمایی کشوری به لحاظ فنی آمادگی لازم را دارد اما برای برقراری این مسیر باید ابتدا از طریق مراجع دیپلماتیک دو کشور اقدام شود.

از این رو به نظر می‌رسد پس از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 روابط ایران با سایر کشورها بهتر خواهد شد و نه‌تنها پرواز مستقیم ایران و آمریکا برقرار می‌شود بلکه مشاهده شده که در مدت اخیر چند پرواز دیگر که تاکنون از آسمان ایران نگذشته بودند برقرار شدند. به همین دلیل امید به برقراری پرواز مستقیم ایران ـ آمریکا بیش از پیش شده‌ و شاید پس از برقراری مجدد پرواز این مسیر ،‌سفر 20 و چند ساعته به حداقل 15 یا 16 ساعت تقلیل یابد . 

در این میان چند روز پس از اعلام توافق هسته‌ای وزیر راه و شهرسازی با اظهار امیدواری از اینکه با پیوستن ایران به بازار جهانی، سطح سرویس هوانوردی کشورمان افزایش پیدا می کند؛ از تمام خطوط بین‌المللی هوایی که به دلایل مختلفی پروازهای خود را به ایران قطع کرده بودند، دعوت کرد که مجددا فعالیت خود را در ایران از سر بگیرند.

دراین باره نیز دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی به اقتصادنیوز اعلام کرد: ایران در بخش شرکت‌های هواپیمایی هم آمادگی برقراری پرواز مستقیم این مسیر را دارد . 

مقصود اسعدی سامانی اضافه کرد: همان گونه که سرپرست سازمان هواپیمایی اعلام کرده‌است ، برقراری این پرواز به روابط دیپلماتیک این دو کشور بستگی دارد تا ایرانیان مقیم کشورهای آمریکا و کانادا نیز پرواز مستقیم به ایران را تجربه کنند. 

وی افزود: در صورت برقراری پرواز مستقیم این مسیر، مسافران دیگر شاهد توقف‌های چندین ساعته نخواهند بود . 

سامانی گفت: در حال حاضر توقف این پروازها در مسیرهای میان ارتباطی از دو تا 12 ساعت است که در صورت برقراری پرواز مستقیم بسته به نوع هواپیما و شرکت هوایی این توقف کاهش می‌یابد که البته باید مسافران دقت کنند که مسیر همان مسیر است و تغییری در مدت زمان پرواز رخ نمی‌دهد. 

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به هزینه پرواز مستقیم مسیر ایران ـ آمریکا پس از برقرای پرواز مستقیم اظهار کرد: به طور طبیعی به دلیل کاهش زمان سفر و توقف کوتاه‌تر در بین مسیر هزینه بلیت نیز بسته به شرکت هواپیمایی و کلاس پرواز تغییر خواهد کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها